Gå til innhold

E36 M50b25 starter ikke etter motorbytte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg å bli lei, har fått tak i en motor jeg ikke veit noe om - SMART.. Uten lmm, feil ecu, automatkasse og masse deler som mangla. Nå har jeg fått tak i det meste jeg trenger.

Motoren tørner fint for hånd, men kinner sakte! Kinner ikke i det heletatt med mindre jeg drar en jording fra batteri og ned på starteren, jordinga på h. motorfeste er på. Har brukt 413 ecu med rød etikett, da uten ews? Klippt den grønne kabelen i x20 kontakta (pinne 7?) men bensinpumpa går ikke og det er lite livstegn annet enn at den kinner sakte.

Det er ledningsnett fra automat og har prøvd med og uten girkassestyreenheten.

Er det noe jeg ikke har tenkt på? Jeg har vært lei helt side jeg satt inn motoren egentlig, ingen motivasjon for å feilsøke :s

Skrevet

Når jeg starta den så måtte jeg laske bensinpumpereléet. Nå bare smeller den i eksosen innimellom når den kinner.. pluggene blir våte og det er god gnist, men fyrer da ikke.. har lest meg til at reléet akriveres når motoren kinner via veivakselsensoren. Kan det stemme? Har ikke mulighet til å få målt vekselspenning over sensoren nå heller..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...