mOMOe Skrevet Februar 26, 2013 Forfatter Skrevet Februar 26, 2013 En siste visitt på verkstedet idag, før avreise til Valhall i morra tidlig. 2 nye uker bak lås og slå Gjorde et nytt orsøk på karbonplata. 2 ekstra lag voks denne gangen, siste laget med silikonbasert toppvoks. Så satser på at plata slipper glasset greit denne gangen. Men sleit med og få ut lufta mellom plata og glasset denne gangen, så blir nok ikke tipp topp finish på denne gitt.. Menmen, veien blir til mens man går Ja, voks voks, karbonplate, glassfiber 45 grader, glassfiber 0 grader. Satser på at den blir noe stivere nå hvertfall. Ellers fikk jeg laget noen sjablonger til dørpanelene og panelene på hver side bak. Samt laget noen dørhåndtak ala lastestropp, og festet justeringsbryteren til speilene (beholder de elektriske (luksusracerbil ) And some pics:
mOMOe Skrevet Mars 17, 2013 Forfatter Skrevet Mars 17, 2013 Jadda, ny økt overstått. Carbonplata, den ble jo ikke helt etter planen. Men nye lærepunkt å før opp i lista Nok en gang hang deler av den igjen i plata, ikke så ille som sist riktignok. Så til neste gang så er innkjøp av skikkelig slippmiddel et must, det har jeg hvertfall erfart nu. Og det tjuvtrikset jeg prøvde meg på, med å legge på et lag epoxy mellom carbonen og glassplata (etter at carbonfibrene allerede var mettet) var ikke noe suksess. Flere plasser det dannet seg et slags luftrom. Så jeg gjorde derfor et siste forsøk, så den hvertfall er brukende. Denne gangen la jeg rett å slett bare på et tynt lag epoxy, som jeg bare sparklet pent ut i håp om at dette kan jevne ut flaten, og mette de oppsprukkete stedene. Foreløpig ser det greit ut, men platen blir jo sannsynligvis veldig skjør med så mye epoxy. Men men shit happens Ellers skar jeg bort litt finsparklet rust rundt endetarmsåpningen, fjernet dash'en, kappet av rattlåsen og begynte demontering av takplate. Neste på planen nå er få av takplaten, bygge bur, og montere takplate uten luke igjen.. Dette er målene jeg setter meg for denne friperioden, så kanskje jeg klarer og innfri innimellom endel planlagt feriering osv Og da setter jeg over til den obligatoriske bildespalten Ikkje bra Luftrom mellom carbon og glass Epoxysparklet Rust borte, hva nå sveis ny plate eller poppe carbonplate rundt? Dash history Rattlås vækk. Punktboring
mOMOe Skrevet Mars 18, 2013 Forfatter Skrevet Mars 18, 2013 Hehe... It comes itselves Noen nye planer med 30'n din nå a stiv1??? Sent from my GT-S5660 using Tapatalk 2
mOMOe Skrevet Mars 26, 2013 Forfatter Skrevet Mars 26, 2013 her kommeren kjapp update fra gårsdagens økt.. litt dårlig tid så jeg prioriterer bilder de forklarer seg godt selv uansett
mOMOe Skrevet April 1, 2013 Forfatter Skrevet April 1, 2013 jaja, ukens verkstedsdag over. hadde igrunn planer om å ta siste rest av rusta, pluss sveise ihop bagasjerommet igjen idag. men jeg glemte tydeligvis å stenge flaska forrige gang jeg var der ute, så nå er jeg 100bar secure 18 fattigere, og iom det er helligdag så ble det ikke noe sveis så da ble det en rydd & fix dag der ute istede. rydda og sopet hele verkstedet, for deretter å gå løs på en god gammel søylebormaskin jeg fikk i fjor sommer, dvs tilstand unknown Klippet av gamle kontakten, tinnet ledningsendene og skrudde på nytt stikk. Her var nesten alt i skjønneste orden, sett bort fra en jordingsledning som hang å slang, samt en ledning som hang i veien for "kontaktoren" så den ikke ble liggende "på" men skvatt ut igjen så fort man slapp bryteren. Så da var det bare å gjenge opp hullene for montering og skru denne ordentlig fast. Neste var å prøve å få noe skikk på gear-vekslerene da de bare sveiv på akselen og ikke lot seg gire med. Den ene lot seg feste med splint, men den andre sprakk i forsøket. Så da ble det en provisorisk løsning. Da fikk jeg startet den og testet alle girene, som funket feilfritt. Så da var det bare å få smurt opp alle bevegelige deler og prøvebore litt Smøring ++ av maskinstikke til bormaskin. Prøveboret i en plank for å teste den mot lett belastning. Finito Fikk også et sveiseapparat sammen med søylebormaskin, samt masse annet "drit" fra en låve tilhørende et dødsbo. Mest traktorredskap som står hjemme på gården foreløpig. Tror jeg bare renoverer det der det står, siden verkstedet jeg leier er et stykke hjemmefra. Men nok om det, sveiseapparatet trengte bare litt rengjøring og puss samt feste jordklemma så var det gulle godt Fikk riktignok ikke testsveiset med det, men trådmatinga gikk helt fint, og man kunne fint høre transformatoren slå av og på så regner med at det funker. Vet ikke helt hva jeg skal med det, men vil gjerne teste det litt før jeg evt selger det. Gode gamle apparater er ofte veldig gode å sveise med, så hvem vet, kanskje det erstatter ESAB'en Takk for idag
bård Skrevet April 1, 2013 Skrevet April 1, 2013 Se her ja, denne hadde jeg ikke fått med meg.. På tide at du kommer igang med litt bil igjen nå
mOMOe Skrevet April 5, 2013 Forfatter Skrevet April 5, 2013 Hey.. Jadda endelig i gang med bil igjen heftig bilpark du har opparbeidet deg nå da bård. Om jeg skulle ramle over en stor sekk med penger skulle jeg gjerne kjøpt den 1M'n din, så inntil den tid synes jeg du burde beholde den Sent from my GT-S5660 using Tapatalk 2
bård Skrevet April 5, 2013 Skrevet April 5, 2013 Ja det har bitt litt mye bil i det siste men er jo det som er gøy, men tenkte å bare ha to biler, for skal kjøpe et hus til som skal leies ut så da må det muligens prioriteres annerledes en liten stund. Men et par bakhjulstrekkere med litt effekt må ungdommen nesten ha:-) Fint verksted du har fått deg da, har du sammen med Andreas el? syntes jeg så litt gamle bobler.. Når blir 5'ern ferdig da? har gleda meg til å se den ferdig i mange år nå
mOMOe Skrevet April 6, 2013 Forfatter Skrevet April 6, 2013 Hehe. Ja jeg leier hele greia, også leier han halvparten av meg igjen.. Meeen det koster å leie, så jeg har planer om å bygge verksted her hjemme etterhvert. Et par andre ting som jeg må gjøre meg ferdig med her først bare Også er lommeboka forholdsvis slank nå etter totalrenovering av den gamle rønna huset viste seg å være M535i'en blir nok ikke prioritert på en stund.. Har vært altfor lenge uten morobil nå at nå må jeg bare få ferdig e30'n så jeg kan få pusset litt rattrust Tenkte rallycross var den motorsportsgrenen som kan gi mest kjøring i lokalområdet siden det stadig arrangeres treninger oppe på GMS. Skal ikke bygge deg noe trackday/løpsbil du da? Sent from my GT-S5660 using Tapatalk 2
mOMOe Skrevet April 8, 2013 Forfatter Skrevet April 8, 2013 En kjapp update fra siste økt før det bærer ut på ærbe igjen.. Fikk tak i ordentlig slippmiddel idag, så da er det klart til nytt støpeforsøk når jeg kommer hjem igjen. Fikk fraktet ei kaldsag ut på verksted her om dagen etter å ha lagret den hjemme en stund nå (fikk også denne sammen med søylebormaskin og sveiseapparatet. Den var litt lurvete etter mange års nedstøving, så tok en liten shinings, samt smurte opp alle bevegelige deler. Oljetanken til hev og senk funksjonen var full av vann, så denne sugde jeg tom med en slik bremselufter-sak fra biltema, fylte den med bremsevæske for å løse opp skit og lort i tanken, sugde dette ut, fylte med motorolje, kjørte saga en liten stund, tappet dette ut og fylte på ny olje. Testet den over en litt lengre periode etterpå og det ser ut til at jeg har fått alt vann og drit, da olja var helt fin etter testen. Brukte også denne bremselufteren til å tømme tanken for skjærevæska, men mangler ei kilerem for å få kjørt pumpa så gjorde ikke noe mer med den foreløpig. Det er ikke noe must med skjærevæske i de fleste tilfeller heller så ser hvordan det går når jeg får handlet et blad til den og får brukt den litt. Den ser vel egentlig ikke så veldig annerledes etter "makeoveren" men her er nå et par bilder anyway Ellers så fikk jeg jo gjort litt med e30 også. Sveisa litt rust (med den nye men gamle apparatet, som forøvrig funket veldig bra, dog litt uvant til å begynne med). Samt begynt litt på gjenoppbygging av bagasjerom. Stemningspic bye bye God plass nå btw etter at jeg fikk kasta ut bobla
Mikael-B Skrevet April 8, 2013 Skrevet April 8, 2013 Om du bestemmer deg for å selge det gamle apparatet du ordna til, send meg en PM, kan være interessert i det!
mOMOe Skrevet April 8, 2013 Forfatter Skrevet April 8, 2013 Oki.. Tror kanskje andreas ville ha det også, og da slipper jeg at han må låne av meg men sender deg en mld om det blir "ledig" Sent from my GT-S5660 using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå