Julian Sommer Skrevet Januar 18, 2013 Skrevet Januar 18, 2013 Slettttttttttt, fant ikke helt feilen men bilen går igjen..
Hzh Skrevet Januar 18, 2013 Skrevet Januar 18, 2013 Ikke falt av en ledning på starteren da ? vist de kun klikker så kan de ha noe med de å gjør evt kan du jo prøve å trille den igang ?
Julian Sommer Skrevet Januar 18, 2013 Forfatter Skrevet Januar 18, 2013 Skal sjekke kabler Noen andre tips inntil videre? Takk for svar:-)
handsome Skrevet Januar 18, 2013 Skrevet Januar 18, 2013 Skjekk at det er strøm ned til innslaget og batteri er fullt. Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
Julian Sommer Skrevet Januar 18, 2013 Forfatter Skrevet Januar 18, 2013 Det tikker i innslaget ihvertfall og batteriet er bra med strøm. Begynner å mistenke at det er startsperra, siden det er alarm på bilen som er koblet av. Kan det være det? Og evt hva må gjøres da? Prøvde å starte på trill nå, uten hell.
Julian Sommer Skrevet Januar 18, 2013 Forfatter Skrevet Januar 18, 2013 Lurer på om det kan være noe tull med kabelen fra enten batteri til starter, eller fra tenningslåsen til starteren. Har googlet litt og funnet noen som har hatt nøyaktig samme symptomer som meg. Så skal prøve meg frem litt med noen provisoriske kabler
Julian Sommer Skrevet Januar 18, 2013 Forfatter Skrevet Januar 18, 2013 Var ikke noe liv når jeg prøvde å koble startkabel rett fra batteriet og inn på starteren.. Men vet ikke om jeg traff på den lille ledningen fra tenninga, eller om jeg kun traff på den store kabelen fra batteriet.. Noen som har noe mer å komme med?
engen90 Skrevet Januar 18, 2013 Skrevet Januar 18, 2013 Høres ut som du har en gåen starter. prøv og kak til den litt med en hammer og prøv og start. Personelig har jeg alderi vært borti at ei startsperre har noe med starteren å gjøre. Klikker det i starteren når du prøver og starte er det ikke noe galt fra tenningslåsen til batteriet. Kan som du sier være den store kabelen til starteren. Da tar du bare startkabel mellom den og pluss på batteriet og prøver å starte. Kan igså være dårlig motorjording, for å teste det tar du en startkabel fra - på batteriet og på innsuget eller et annet sted med bart metall på motoren.
Julian Sommer Skrevet Januar 18, 2013 Forfatter Skrevet Januar 18, 2013 Nå har jeg prøvd det engen90 skriver, og det kommer fortsatt bare et klikk uten at det skjer noe mer. Prøvd å kakke til den med forlengeren til ei skralle og uten hell. Var det jeg fant som jeg kom til med. Så da må jeg vel bare få tak i en ny starter. Noen som vet om? 85' 320i manuell.
Wolfy Skrevet Januar 19, 2013 Skrevet Januar 19, 2013 Kommer det bare et klikk når du skal starte og fremlysene slutter å lyse? Høres ut som dårlig kontakt på batteripolene? Prøvd å vaske polene og sjekket at alt henger skikkelig? Har hatt samme problem på gamle anleggsmaskiner
Julian Sommer Skrevet Januar 19, 2013 Forfatter Skrevet Januar 19, 2013 Kommer det bare et klikk når du skal starte og fremlysene slutter å lyse? Høres ut som dårlig kontakt på batteripolene? Prøvd å vaske polene og sjekket at alt henger skikkelig? Har hatt samme problem på gamle anleggsmaskiner Hei og takk for svar. Det kommer bare ett klikk, men lysene slutter ikke å lyse selvom dem blir litt svakere. Lyset i nødblink-bryteren (og lyset i instrumenthuset mener jeg) slutter derimot lyse helt. Byttet jo batteri dagen før dette skjedde, så trodde jo i utgangspunktet at det hadde noe med dette å gjøre! Skal sjekke batteripolene om de er løse eller irret, kan jo ha stramma for hardt så mutteren har løsna. Vært morsomt hvis det er så enkelt
Julian Sommer Skrevet Januar 19, 2013 Forfatter Skrevet Januar 19, 2013 UPDATE! Ser ut som noen har hatt det morsomt med bilen min, det manglet jo noen sikringer i den.. Satte inn igjen sikringene og da fungerte starteren igjen. Se førstepost for det nye problemet..
Julian Sommer Skrevet Januar 20, 2013 Forfatter Skrevet Januar 20, 2013 Hvis bensinpumpa skal gå konstant når man prøver å starte bilen (?) hva er det da som er defekt? Bensinrele? Hjerne? Kan det være noe annet, må jo være noen som har kødda med bilen. Ser ingen løse ledninger.
oleo Skrevet Januar 20, 2013 Skrevet Januar 20, 2013 Sjekk kamsensor... (Kanskje noen har nappet av pluggen)... Da vil hverken tenning eller bensinpumpe fungere ved kinning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå