Gå til innhold

525 tds


 Share

Anbefalte innlegg

KJøpte meg 525 tds som bruksbil på torsdag. Kjørt den nesten 800km i helgen og alt fungerer bra :D

Skal hente omyggingskit en av de nermeste dagene til å bygge om til manuell, fikk det med bilen.

Ellers er det M5 interiør, rondell 17" på vinter og 18" på sommer.

8gb4t7io3py3smjkcmr5.jpg

Monterte turbotryksmåler og den viser at den lader 0.8 bar, stemmer det for å være orginal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lader også 0,8 orginalt :)

Med chip øker diesel mengden og da øker turbotrykket :)

Jeg har ikke justert noe med wastegate og gjør, heller ikke juksa med vakum for

og få mere trykk. Har bare mata på mere diesel, og nå lader min rundt 1,3-1,4 :)

Holder i massevis, får en mye mere kjørbar bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal montere chip på min nå, så tenkte en turbotrykksmåler hadde vært fint, men blir å skjule den da ;) riktignok i e39, men samme motor. Disse motorene tåler ganske mye, men høyttrykkspumpa skal visstnok ikke tåle mer enn trykk tilsvarende 200hk-ish. ta det med en klype salt da jeg ikke er sikker, men du bør sjekke opp før du justerer opp altfor mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig klarte jeg å få hull i bunnpannen idag men ser ut som jeg får sveist det. Eller har forrige eier fått en tilbakemelding fra biltilsynet ang visning. Der dette stod:

Vi kan ikke skrive ut ny mangellapp til deg da vi ikke vet hva som stod på den som er borte.

Vi ser problemet ditt med å komme i Fyllingsdalen med bilen din, da kan du gå til ditt lokale godkjente verksted og la de kontrollere bilen din.

De må etterpå sende oss en melding der de bekrefter at bilen er i forskriftsmessig stand.

Verkstedet må også oppgi kontaktinformasjon slik at vi kan kontakte de om det er noe vi lurer på.

Når det er gjort, skal vi se på saken og event. la deg få tilbake kjennemerkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en grom E34 dette! Min forrige E34 var en tds, og den var utrolig god å kjøre etter jeg fikk programmert den skikkelig. Kjøpte en brukt hjerne som var programmert av TRF Racing her på forumet. Min ladet 1,7 bar, og jeg vil tippe på 190hk og 350-400nm. Det var uten eksosanlegg. Hva den ladet med eksosanlegg vet jeg ikke, da lyden var så grom at jeg aldri somlet meg til å sette det på før jeg solgte bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal montere chip på min nå, så tenkte en turbotrykksmåler hadde vært fint, men blir å skjule den da ;) riktignok i e39, men samme motor. Disse motorene tåler ganske mye, men høyttrykkspumpa skal visstnok ikke tåle mer enn trykk tilsvarende 200hk-ish. ta det med en klype salt da jeg ikke er sikker, men du bør sjekke opp før du justerer opp altfor mye ;)

det er ikke riktig, min kammerat benket nesten 250hk i motor, 221 rwhp i sin omega. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stille inn noe manuelt er bare tull på disse, da alt er styrt elektronisk! Jeg hadde så mye effekt man kan få ut av disse med alt originalt bortsett fra programmering. Og programmering må du ha, og ei heller trenger du mer enn det ;) Kontakt TRF Racing hvis du vil ha mer effekt, ikke begynn å skru på ting. Å øke ladetrykket uten at den får mere diesel sier seg selv at ikke går, og for å gi mere diesel må du programmere, enkelt og greit. Gikk bra med den effekta ja, selvom det var touring gikk den like godt som 525i sedan med effektanlegg, chip osv (som jeg hadde før denne igjen).

Jeg skal montere chip på min nå, så tenkte en turbotrykksmåler hadde vært fint, men blir å skjule den da ;) riktignok i e39, men samme motor. Disse motorene tåler ganske mye, men høyttrykkspumpa skal visstnok ikke tåle mer enn trykk tilsvarende 200hk-ish. ta det med en klype salt da jeg ikke er sikker, men du bør sjekke opp før du justerer opp altfor mye ;)

det er ikke riktig, min kammerat benket nesten 250hk i motor, 221 rwhp i sin omega. :wink:

Ladetrykk med denne effekten? Iogmed at min ladet 1,7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...