oleherfindal Skrevet Januar 20, 2013 Share Skrevet Januar 20, 2013 KJøpte meg 525 tds som bruksbil på torsdag. Kjørt den nesten 800km i helgen og alt fungerer bra Skal hente omyggingskit en av de nermeste dagene til å bygge om til manuell, fikk det med bilen. Ellers er det M5 interiør, rondell 17" på vinter og 18" på sommer. Monterte turbotryksmåler og den viser at den lader 0.8 bar, stemmer det for å være orginal? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleherfindal Skrevet Januar 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2013 Har montert chipet hjerne og tenkte å skru turbotrykket opp til 1-1,2 bar. Også montere en større intercooler, er noe mere nødvendig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Januar 20, 2013 Share Skrevet Januar 20, 2013 Har montert chipet hjerne og tenkte å skru turbotrykket opp til 1-1,2 bar. Også montere en større intercooler, er noe mere nødvendig? Holder ikke det da?! Ser ut som et bra utgangspunkt dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleherfindal Skrevet Januar 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2013 Vil ha litt mer effekt! Hørt disse motorene skal tåle litt trykk også, stemmer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spankus Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Min lader også 0,8 orginalt Med chip øker diesel mengden og da øker turbotrykket Jeg har ikke justert noe med wastegate og gjør, heller ikke juksa med vakum for og få mere trykk. Har bare mata på mere diesel, og nå lader min rundt 1,3-1,4 Holder i massevis, får en mye mere kjørbar bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Jeg skal montere chip på min nå, så tenkte en turbotrykksmåler hadde vært fint, men blir å skjule den da riktignok i e39, men samme motor. Disse motorene tåler ganske mye, men høyttrykkspumpa skal visstnok ikke tåle mer enn trykk tilsvarende 200hk-ish. ta det med en klype salt da jeg ikke er sikker, men du bør sjekke opp før du justerer opp altfor mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleherfindal Skrevet Januar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2013 Selvfølgelig klarte jeg å få hull i bunnpannen idag men ser ut som jeg får sveist det. Eller har forrige eier fått en tilbakemelding fra biltilsynet ang visning. Der dette stod: Vi kan ikke skrive ut ny mangellapp til deg da vi ikke vet hva som stod på den som er borte. Vi ser problemet ditt med å komme i Fyllingsdalen med bilen din, da kan du gå til ditt lokale godkjente verksted og la de kontrollere bilen din. De må etterpå sende oss en melding der de bekrefter at bilen er i forskriftsmessig stand. Verkstedet må også oppgi kontaktinformasjon slik at vi kan kontakte de om det er noe vi lurer på. Når det er gjort, skal vi se på saken og event. la deg få tilbake kjennemerkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Januar 22, 2013 Share Skrevet Januar 22, 2013 Ser ut som en grom E34 dette! Min forrige E34 var en tds, og den var utrolig god å kjøre etter jeg fikk programmert den skikkelig. Kjøpte en brukt hjerne som var programmert av TRF Racing her på forumet. Min ladet 1,7 bar, og jeg vil tippe på 190hk og 350-400nm. Det var uten eksosanlegg. Hva den ladet med eksosanlegg vet jeg ikke, da lyden var så grom at jeg aldri somlet meg til å sette det på før jeg solgte bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleherfindal Skrevet Januar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2013 Ohh nice, kan tenke meg det gikk godt! Skulle stille turbotrykket med den muttern til wg satt noe så sykt redd for å runde eller knekke noe. Men noen som har en bunnpanne tilsalgs? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleherfindal Skrevet Januar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2013 Hvorfor er denne tråden flyttet vekk fra prosjekt tråden? Er bruksbil prosjektet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Januar 22, 2013 Share Skrevet Januar 22, 2013 Jeg skal montere chip på min nå, så tenkte en turbotrykksmåler hadde vært fint, men blir å skjule den da riktignok i e39, men samme motor. Disse motorene tåler ganske mye, men høyttrykkspumpa skal visstnok ikke tåle mer enn trykk tilsvarende 200hk-ish. ta det med en klype salt da jeg ikke er sikker, men du bør sjekke opp før du justerer opp altfor mye det er ikke riktig, min kammerat benket nesten 250hk i motor, 221 rwhp i sin omega. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel Kungen Skrevet Januar 22, 2013 Share Skrevet Januar 22, 2013 du borde montera ett grymt vatten/metanol kit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Januar 23, 2013 Share Skrevet Januar 23, 2013 Å stille inn noe manuelt er bare tull på disse, da alt er styrt elektronisk! Jeg hadde så mye effekt man kan få ut av disse med alt originalt bortsett fra programmering. Og programmering må du ha, og ei heller trenger du mer enn det Kontakt TRF Racing hvis du vil ha mer effekt, ikke begynn å skru på ting. Å øke ladetrykket uten at den får mere diesel sier seg selv at ikke går, og for å gi mere diesel må du programmere, enkelt og greit. Gikk bra med den effekta ja, selvom det var touring gikk den like godt som 525i sedan med effektanlegg, chip osv (som jeg hadde før denne igjen). Jeg skal montere chip på min nå, så tenkte en turbotrykksmåler hadde vært fint, men blir å skjule den da riktignok i e39, men samme motor. Disse motorene tåler ganske mye, men høyttrykkspumpa skal visstnok ikke tåle mer enn trykk tilsvarende 200hk-ish. ta det med en klype salt da jeg ikke er sikker, men du bør sjekke opp før du justerer opp altfor mye det er ikke riktig, min kammerat benket nesten 250hk i motor, 221 rwhp i sin omega. Ladetrykk med denne effekten? Iogmed at min ladet 1,7. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleherfindal Skrevet Februar 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2013 Har fått gjort noe, revet av autolat'en converter, også har jeg byttet ut mellomaksel, pedalsett, svinghjul, må vente med å montere resten til jeg får kjøpt lageret som skal sitte i blokka imorgen. Så satser jeg på resten glir på da og det blir bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå