Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Dere som har vært her inne ei stund husker kanskje at jeg hadde en E30 banebil for noen år siden. Den solgte jeg som seg hør og bør når den ble driftsikker og morsom #-o Planene for nytt prosjekt var store, men mye som har gått åt skogen så derfor har det ikke biltt noe særlig kjøring siden e30'n forsvant. MEN nå er skipperen klar igjen og skuta blir selvføgelig en god gammel E28 denne gangen 8)

Bilen det er snakk om her var delebilen til en kammerat som jeg kjøpte for å kjøre på jorde med etter militæret for 9 år siden. Bilen har jeg pr dags dato kjørt ca 2km med så den havna aldri ut på jordet og er derfor nogenlude hel sett bort fra litt rust. Kan jo nevne at det er et ekte "motorsport-kaross" uten hull i taket :wink:

I sommer fikk jeg et glimt av arbeidslyst og skrapte ut asfaltmattene, men siden jeg hadde andre ting stående jeg måtte selge unna har det ikke skjedd så mye mer før jeg fikk en tupp i ræva og hjelp av RuneB. til å ribbe karosseriet for noen helger siden. Så nå har jeg endelig fått den opp i karossvippa jeg låner av Thorbis og begynte på den i dag.

Noen bilder av.... tja hva skal vi egentlig kalle det?? utgangspunktet? (jada, jeg har lurt på selv hvorfor jeg ikke begynner på et fornuftig utgangspunkt noen gang :wink: ).

Her på en luftetur på bilhenger i sommer:

cthwy63dpzw04o0t5yka.jpg

mg11nb5cll83fmusvba0.jpg

Så langt kom jeg på egenhånd før Rune måtte assistere:

dqb3vxswwmm2dotxz79w.jpg

Endelig oppe i vippa:

8o936blwjmaigep0tnsn.jpg

t5ml5q415elgwk7w99jk.jpg

u8qcssi32xkcrbmdu5mf.jpg

Dagens innsats med å skrape den ren under før det må sveises litt:

p68vphqx5h04wrhhepqk.jpg

qcpxttrw08e5i8a3cnap.jpg

Sånn er ligger det altså ann nå og håper det skal bli bil av denne etterhvert. Sveising er det jeg gruer meg mest til så nå håper jeg dere E28-entusiaster her inne hjelper meg ved å mase visst jeg blir treig :)

Hilsen Trond

Skrevet

Hylle: Hah... 518 du liksom, frekk i dag eller? Det var da en ekte 525i ;) Håper det blir mer kjøring på treffene deres framover!

Maskinisten denne gang blir en S54, med 6-trinns E36 kasse og 188-diff i ei 535 bakstilling. Dette er vel så langt planene er klare til nå :)

Morten: Bruker en tilkappa sparkelspade. En patent jeg og thorbis kom opp med når vi skapa bilen hans i sommer. Kan ta bilde av den til deg :)

Skrevet
Hylle: Hah... 518 du liksom, frekk i dag eller? Det var da en ekte 525i ;) Håper det blir mer kjøring på treffene deres framover!

Maskinisten denne gang blir en S54, med 6-trinns E36 kasse og 188-diff i ei 535 bakstilling. Dette er vel så langt planene er klare til nå :)

Morten: Bruker en tilkappa sparkelspade. En patent jeg og thorbis kom opp med når vi skapa bilen hans i sommer. Kan ta bilde av den til deg :)

gjør det :D

har du kassa ifra 525n da ? jeg trenger :P

Skrevet

Moro at du starter med et nytt prosjekt! Vi ser jo ut til å være like treige når det gjelder å bli ferdig med biler.. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...