Trond.S Skrevet Januar 20, 2013 Skrevet Januar 20, 2013 Heisann Dere som har vært her inne ei stund husker kanskje at jeg hadde en E30 banebil for noen år siden. Den solgte jeg som seg hør og bør når den ble driftsikker og morsom Planene for nytt prosjekt var store, men mye som har gått åt skogen så derfor har det ikke biltt noe særlig kjøring siden e30'n forsvant. MEN nå er skipperen klar igjen og skuta blir selvføgelig en god gammel E28 denne gangen Bilen det er snakk om her var delebilen til en kammerat som jeg kjøpte for å kjøre på jorde med etter militæret for 9 år siden. Bilen har jeg pr dags dato kjørt ca 2km med så den havna aldri ut på jordet og er derfor nogenlude hel sett bort fra litt rust. Kan jo nevne at det er et ekte "motorsport-kaross" uten hull i taket I sommer fikk jeg et glimt av arbeidslyst og skrapte ut asfaltmattene, men siden jeg hadde andre ting stående jeg måtte selge unna har det ikke skjedd så mye mer før jeg fikk en tupp i ræva og hjelp av RuneB. til å ribbe karosseriet for noen helger siden. Så nå har jeg endelig fått den opp i karossvippa jeg låner av Thorbis og begynte på den i dag. Noen bilder av.... tja hva skal vi egentlig kalle det?? utgangspunktet? (jada, jeg har lurt på selv hvorfor jeg ikke begynner på et fornuftig utgangspunkt noen gang ). Her på en luftetur på bilhenger i sommer: Så langt kom jeg på egenhånd før Rune måtte assistere: Endelig oppe i vippa: Dagens innsats med å skrape den ren under før det må sveises litt: Sånn er ligger det altså ann nå og håper det skal bli bil av denne etterhvert. Sveising er det jeg gruer meg mest til så nå håper jeg dere E28-entusiaster her inne hjelper meg ved å mase visst jeg blir treig Hilsen Trond
hylle Skrevet Januar 20, 2013 Skrevet Januar 20, 2013 tøft tøft! Fikk nå kjørt litt 518 ifjor da?! Åssen maskineri blir det i denne? blir gøy å følge med her!
Morty999 Skrevet Januar 20, 2013 Skrevet Januar 20, 2013 hva bruker du til å fjerne all driten med under ?
Trond.S Skrevet Januar 20, 2013 Forfatter Skrevet Januar 20, 2013 Hylle: Hah... 518 du liksom, frekk i dag eller? Det var da en ekte 525i Håper det blir mer kjøring på treffene deres framover! Maskinisten denne gang blir en S54, med 6-trinns E36 kasse og 188-diff i ei 535 bakstilling. Dette er vel så langt planene er klare til nå Morten: Bruker en tilkappa sparkelspade. En patent jeg og thorbis kom opp med når vi skapa bilen hans i sommer. Kan ta bilde av den til deg Morty999 reagerte på dette 1
Morty999 Skrevet Januar 20, 2013 Skrevet Januar 20, 2013 Hylle: Hah... 518 du liksom, frekk i dag eller? Det var da en ekte 525i Håper det blir mer kjøring på treffene deres framover!Maskinisten denne gang blir en S54, med 6-trinns E36 kasse og 188-diff i ei 535 bakstilling. Dette er vel så langt planene er klare til nå Morten: Bruker en tilkappa sparkelspade. En patent jeg og thorbis kom opp med når vi skapa bilen hans i sommer. Kan ta bilde av den til deg gjør det har du kassa ifra 525n da ? jeg trenger
Haakjin Skrevet Januar 21, 2013 Skrevet Januar 21, 2013 Dette gleder jeg meg til å se mer av. Du begynner bra Alltid hatt ''sansen'' for deg og dine prosjekter Trond Lykke til! Mvh Håkon
R Andersen Skrevet Januar 21, 2013 Skrevet Januar 21, 2013 Moro at du starter med et nytt prosjekt! Vi ser jo ut til å være like treige når det gjelder å bli ferdig med biler..
Kristian Skrevet Januar 21, 2013 Skrevet Januar 21, 2013 Følger med her! Er vel ikke motor og gir ifra prosjektet til Rune?
thorbis Skrevet Januar 21, 2013 Skrevet Januar 21, 2013 se her ja. kommet langt jo. ikke har du sagt ifra når jeg sku hjelpe med skraping heller. trond har kjøpt egen motor kristian
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå