Gå til innhold

Anbefalt oppstart etter vinterlagring S65

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen min ble satt i garasjen i November da jeg ikke fikk den inn der jeg skulle ha den på vinterlagring og grunnet jobb ble dette løsninger i år.

Garasjen er delvis isolert men det kan ha vært noen minus-grader der iløpet av vinteren.

Bilen har full tank med bensin så det er ikke noe problem.

Oljenivået er bra men nå har den stått noen måneder og det er ca 3000km til service.

Bør jeg skifte olje og filter på den før oppstart?

Evt oppvarming av motor før oppstart med vifte og ullpledd?

Andre tips?

S65 er V8'ern i nye M3'n.

Skrevet

har aldri hørt om noen som starter opp motor med vifte og ullpledd...

På en såpass ny bil så bør det ikke være noe problem at bilen har stått i 6 måneder ? Jeg forstår at gamle biler kan bli sure etter å ha blitt lagret, men på en E92 bør det være sjekk vesker og vri om nøkkel..? eller ?

Skrevet

Du har sikkert koblet av batteri eller har vedlikeholdslader.

Ang oljen burde du byttet FØR du satt den på lagring eventuelt. "Gammel" olje gror mer enn ny.

Det å bytte olje nå før oppstart så motor må fylle filterhus samt ellers alle kanaler som nå er tørre etter 6 mnd ville jeg aldri ha gjort.

Det beste er vel egentlig å ikke gjøre noen ting, er ikke sååå lenge før den skal ut ;-)

Skrevet

bare å fyre å kjøre. Jeg hadde en s50b30 som hadde stått på pall i 4-5 år før den ble satt i en bil. Den bytta vi såklart olje på før vi fyra, men den fyra tvert og summa fint med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...