Gå til innhold

innspill på konfigurasjon av nye 3 serien

trond67
 Share

Anbefalte innlegg

Har du bestilt fra dinbilpartner nå Trond?

Eneste som bremser meg fra å gjøre det nå er at jeg er usikker på om de kommer med Cold Climate Version (og om det faktisk finnes til nye 3-serie). Dinbilpartner selv var usikre..

Nei gitt. sleit med salg av min nåværende bil så måtte finne andre løsninger der den ble med som innbyttebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du har vel fått med deg alt her. Kan man spørre hva herligheten koster med dette utstyret?

Mener og huske at den lå på ca 580000,- med den konfigurasjonen. Men fikk også et godt tilbud fra Bavara her i byen på ny bil som jeg vel heller hadde gått for vist de hadde batalt mer for min nåværende F11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse tipper jeg kommer fra Polen... Spurt om det? Det bør jo avgjøre om det er cold climate eller ikke hvor den kommer fra.

Også spent på garantien, lurer på hvor man må søke om dekning på denne? Hva sier de til det?

De kommer fra Polen ja. Hva tror du da?

Det er 5 års bmw fabrikkgaranti. Trenger ikke søke da. Mer eller mindre samme som man får i norge. Eneste forskjellen er at her er det fabrikken som dekker de tre siste årene og ikke importør/forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse tipper jeg kommer fra Polen... Spurt om det? Det bør jo avgjøre om det er cold climate eller ikke hvor den kommer fra.

Også spent på garantien, lurer på hvor man må søke om dekning på denne? Hva sier de til det?

De kommer fra Polen ja. Hva tror du da?

Det er 5 års bmw fabrikkgaranti. Trenger ikke søke da. Mer eller mindre samme som man får i norge. Eneste forskjellen er at her er det fabrikken som dekker de tre siste årene og ikke importør/forhandler.

Interessant - er du sikker på dette? Du forteller altså at BMW-er solgt i Polen har 5 års fabrikkgaranti, mens de i nabo- og opprinnelseslandet har 2 år. Høres unektelig merkelig ut, fint hvis du kan vedlegge en eller annen form for dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager sent svar.

Det er en option du kan kjøpe på biler i Polen (koster ca 12000 kr), Dinbilpartner omtaler det som "5 års BMW fabrikkgaranti (inntil 100.000 km) (07CD)"

Denne kommer forskjellige varianter (etter litt googling):

07CF - BMW Extended Warranty – 3 years / 80 000 km

07CA - BMW Extended Warranty – 3 years / 100 000 km

07CB - BMW Extended Warranty – 4 years / 80 000 km

07CC - BMW Extended Warranty – 4 years / 100 000 km

07D3 - BMW Extended Warranty – 5 years / 60 000 km

07CD - BMW Extended Warranty – 5 years / 100 000 km

07CE - BMW Extended Warranty – 5 years/ 120 000 km

Krever at du har BMW Service Inclusive, men det følger med hos dinbilpartner.

Det som jeg hevder tidligere tråden er i henhold til informasjonen som jeg har fått fra dinbilpartner. Om den er 100% korrekt er jo en annen sak :)

Står om Extended Warranty her (Canada): http://www.bmw.ca/ca/en/_teaserpool_201 ... ure_EN.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser seg forresten at F30 i Polen ikke har Cold Climate som default. Hvertfall i henhold til forumet på bmw-klub.pl. Jeg har kontaktet dinbilpartner og bedt dem sjekke om det er mulig å legge det til på F30. De tillater det når man kjøper F11 fra England gjennom de, så det bør være mulig på F30 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for avklaringen olemartin. Det er altså ikke en fabrikkgaranti, men en 5-års "forsikringsgaranti" av samme type som flere gråimportører benytter seg av. Om det i praksis vil utgjøre noen forskjell kan ingen vite, men personlig føler jeg meg tryggere på den originale garantien som

fabrikken/ importør/autorisertforhandler står bak.

Et forsikringsselskap er ofte vanskelige å ha som motpart - ref. eierskifteforsikringer når det gjelder eiendom som jo er samme sak.

Jeg vil også tro at kjøperen av min bil som bruktbil vil kunne være villig til å betale litt ekstra for den tryggheten en skikkelig fabrikkgaranti gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en forsikringsgaranti levert av bmw sentralt, men ja, det er mulig en bruktbil-kjøper vil føle seg tryggere med norgesgaranti.

Det er mulig jeg spikker fliser her olemartin, men jeg menere dette er viktig. Dette er ikke "en forsikringsgaranti levert av bmw sentralt" BMW sentralt har ikke noe som helst å gjøre med denne forsikringen. Gråimportører ønsker å gi det inntrykket du beskriver, men jeg synes det er viktig og riktig at vi her på forumet egner om det som er BMW originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt hvordan du kan komme til den konklusjonen.

Dette er en bmw-option med optionkode som man kjøper hos en bmw-forhandler. Selges minimum i Polen, Tjekkia, USA og Canada.

At dette er noe gråimportørene lyver om er en ganske kraftig påstand.

Dette er hentet fra dinbilpartner sin egen hjemmeside:

"Alle våre nybiler kan nå leveres med totalt 5 års garanti mot et tillegg i prisen.

Fabrikkgarantien dekker de første to eller tre årene, og vår garantipartner dekker det tredje, fjerde og femte året. Dette betyr at du som kjøper har trygghet for at bilen blir ivaretatt innen det som i Norge nå er blitt norm for bilgarantier."

Det bekrrefter altså det jeg sier at dette ikke er noe BMW sentralt står bak, men et forsikringstilbud som en utenforstående tredjepart tilbyr.

Dersom det stemmer det du sier at representanten for dinbilpartner har fortalt deg at dette er en fabrikkgaranti, så lyver denne gråimportøren i det de sier, men altså ikke i det de skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det bekrefter ikke det.

Det er en generell tekst som gjelder alle merkene de importører.

Sagt på en annen måte. Enten:

- lyver denne gråimportøren i det de sier, men altså ikke i det de skriver.

- lyver denne gråimportøren i det de skriver, men altså ikke i det de sier.

Foreslår at du spør dem direkte. De har en chattefunksjon på siden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fant jeg informasjonen om BMW Extended Warranty på de polske nettsidene til BMW: http://www.bmw.pl/pl/pl/owners/bmw_serv ... ction.html

Oversatt via Google Translate (mine utvidelser):

JOY FOR lenger garantert.

UTVIDET GARANTI BMW. Vår BMW utvidet garantien vil hjelpe deg å unngå uventede utgifter. For en liten avgift får du rett til å fjerne feil som oppstår i bilen etter utløpet av standard garantitid på ett, to eller tre år ekstra. Så du trenger ikke å bekymre deg for vedlikeholdskostnader med inntil 5 år eller 120.000 km (det som tilstanden er nådd først). Lengre garanti til enhver tid gir din BMW fordeler forbundet med utøvelse av reparasjoner av høyt kvalifiserte fagfolk og gir maksimal beskyttelse ved hjelp Originale BMW deler. For sale BMW med en gyldig utvidet garanti, er rettigheter som derfra overføres til neste eier av bilen, og dermed legge ekstra verdi på videresalg. JOY kjenner verdien av en god idé. Våre utvidede garantien er tilgjengelig for alle BMW * ha viktig tjeneste Service Inclusive-pakken med en gyldighetsperiode på 5 år og / eller 100.000 km **. BMW utvidet garanti reparasjoner blir utført feil utover standard garantiperioden, så ofte som nødvendig, som en del av en kontraktsmessig frist eller kjørelengde, alle deltar BMW, BMW representant eller et autorisert servicesenter for BMW i landet og i utlandet. Spør din BMW med BMW utvidet garanti, og se hvor enkelt du kan gjøre denne gleden varte lenger. * Hvis pakken er kjøpt utvidet garanti etter standard garantiperioden utløper, er det en gyldighetsperiode (3 måneder eller 5000 kilometer) før de blir effektive pakken. ** BMW Service Inclusive-pakken med en gyldighetsperiode på 5 år og / eller 100.000 km (det som tilstanden er nådd først) er et gratis alternativ for hver nye BMW. dekker følgende tjenester: - Skift olje og oljefilter - service / utskifting filter luft, pollenfilter, tennplugger og bremsevæske - Kjøretøy sjekk og standard anmeldelse av boken som er en del av BMW anmeldelse dokumentasjon av hver ny BMW.

burn! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...