Benhop Skrevet Januar 22, 2013 Skrevet Januar 22, 2013 Er så "heldig" at eksos manofoilen min er sprokket å lekker en del eksos:/ går det Ann å sveise den? Eller må den byttes? Syter litt me å skifte den me tanke på at det sikkert er fort gjort å vri av boltene så går inn i toppen, noen som har vært ute for D samme? Tips tas imot
a100abt Skrevet Januar 22, 2013 Skrevet Januar 22, 2013 Er det bolter eller pinnebolter med muttre? Om sistnevnte, kan du benytte skjærebrenner og varme muttrene til de er glødende. Da løsner de uansett, og du vrir ikke av boltene. Sveis på manifold kan være vanskelig, også avhengig av hva den er laget av. Mvh Frode. Sent from my iPhone using Tapatalk
vidar73 Skrevet Januar 24, 2013 Skrevet Januar 24, 2013 Ville vært veldig forsiktig med å bruke varme på di hvis ikke du vet hva du gjør...Fort gjort å gjøre mere skade en nytte...Har du bolter ville jeg spraya på rustløser flere ganger.Ta deg god tid og la det virke.Gi gjerne bolten et slag med hammer midt på før du sprayer på igjen.Hvis du har mulighet til å komme til med en fastnøkkel er det veldig effektivt å slå på mutteren /bolten samtidig som du holder press på den..Dette har redda meg mange ganger..Men skjønner jo at manifoild ikke er den aller beste plassen å komme til på somregel.
D.Toft Skrevet Januar 24, 2013 Skrevet Januar 24, 2013 m52 motor? er jo omtrent grenrør der. den kan fint sveises. start motor om mulig, få drift temp på motor, stopp motor og begynn å skru.
Benhop Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Skrevet Januar 24, 2013 Ser ut som jeg biter i D sure eple å skrur av manofoilen å skifter den. Er det vanligt at m52 motorene sprikker der?
Random Hero Skrevet Februar 2, 2013 Skrevet Februar 2, 2013 Spray på rustløser å skru den av å bytt den. Knotete plass å skru, men det går akkuratt. Jeg gjorde det på min da manifoilden på e39en var sprekk. Er det bakre eller fremre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå