Gå til innhold

Hvor lav får man godkjent bilen hos BT? Coilovers


Henrik...
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte å godkjenne bilen min med coilovers til våren, så fort jeg får kjøpt og montert. Veit det er flere her inne som har de i vognkortet. Men BT måler vel fra senter felg til hjulbue eller sånt, for å kontrollere høyden. Hva er det laveste folk har fått godkjent? vil jo få godkjent så lavt som mulig

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

all info står i tuv papirer.

jom coilovers på e39 min stod det 33 cm fra senter felg til felgkant.

lowtec coiloversene mine til e38 står ikke noe om avstand hjulbue senter felg, bare mål fra justeringsmutter til senter innfestnings bolt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8cm fra bakke til karosseri og min 30cm fra bakken å opp til skilt ble jeg fortalt.

Det med skilt er jo piss da div. peugeot har 8-10cm på veldig mange modeller.

Det med 8cm bør å være diskuterbart da du får kjøpt biler som er lavere enn det org.

Å er et senkesett tüv-godkjent han ikke folk begynne å heise disse pga. en intern regel BT har laget, for da gjelder ikke tüv-godkjenninga lengere.

I tillegg til dokumentene som er nevnt over skal du ha dok på lyskontroll(vet ikke alle er like nøye på dette). Det låg vel et dokument på bimmers sine sider som kunne fylles ut av montør/verksted for å forenkle godkjenningen litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8cm fra bakke til karosseri og min 30cm fra bakken å opp til skilt ble jeg fortalt.

Det med skilt er jo piss da div. peugeot har 8-10cm på veldig mange modeller.

Det med 8cm bør å være diskuterbart da du får kjøpt biler som er lavere enn det org.

Å er et senkesett tüv-godkjent han ikke folk begynne å heise disse pga. en intern regel BT har laget, for da gjelder ikke tüv-godkjenninga lengere.

I tillegg til dokumentene som er nevnt over skal du ha dok på lyskontroll(vet ikke alle er like nøye på dette). Det låg vel et dokument på bimmers sine sider som kunne fylles ut av montør/verksted for å forenkle godkjenningen litt?

det med skiltet er samme som at noen stasjoner krever 50cm opp til underkant av lykt, eller 25cm opp til underkant av tåkelys.

Bare piss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faste deler er stål.

plastdeler ligger noen cm høyere. dette står og i tuv papirene.

når jeg godkjente min e39 i bergen, sjekket han at traversbukken på 4søyleren gikk klar stål under bilen, thats it.

min var justert ned 5mm høyere enn minste mål fra senter hjul til hjulbue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8cm fra bakke til karosseri og min 30cm fra bakken å opp til skilt ble jeg fortalt.

Det med skilt er jo piss da div. peugeot har 8-10cm på veldig mange modeller.

Det med 8cm bør å være diskuterbart da du får kjøpt biler som er lavere enn det org.

Det er EU-krav med en viss avstand fra bakken til ditt og datt, hvor langt diverse lys kan stå fra hverandre osvosv.

De bilene som avviker fra dette er typegodkjente med avviket, og da går det derfor greit.

Ikke at jeg har hørt om mange trafikkstasjoner som bryr seg om dette, men møter du feil person på feil dag, kan han/hun sikkert begynne å kverulere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8cm fra bakke til karosseri og min 30cm fra bakken å opp til skilt ble jeg fortalt.

Det med skilt er jo piss da div. peugeot har 8-10cm på veldig mange modeller.

Det med 8cm bør å være diskuterbart da du får kjøpt biler som er lavere enn det org.

Å er et senkesett tüv-godkjent han ikke folk begynne å heise disse pga. en intern regel BT har laget, for da gjelder ikke tüv-godkjenninga lengere.

I tillegg til dokumentene som er nevnt over skal du ha dok på lyskontroll(vet ikke alle er like nøye på dette). Det låg vel et dokument på bimmers sine sider som kunne fylles ut av montør/verksted for å forenkle godkjenningen litt?

det med skiltet er samme som at noen stasjoner krever 50cm opp til underkant av lykt, eller 25cm opp til underkant av tåkelys.

Bare piss!

Tja, ikke I følge lovbøkene... dette er det regler for, jfr kjøretøyforskriftene, og krav til kjøretøy.

Men enkelte biler er typegodkjent med unntak, det er noe annet. Der er det jo tydeligvis ikke farlig at det ikke tilfredstiller norsk lovverk, men på alle de andre er det farlig...?

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrolløren min målte absolutt ingenting. Jeg kjørte bilen på bukken, så tok han bilder av fjærene (serienr.) og leste TUV papirene, tok med vognkort og TUVpapirer og skrev info fra TUV inn i vognkortet :)

Har KW V2 og mener det står 31,5cm fra hjulbue til senter av felgen eller noe slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har vært mye piss di siste åra med regler å tull om dette men siden di lager tuv for en grunn så har di godt tilbake til å følge tuvpapirene nå :) hvertfall sist jeg sjekka å godkjente kw3 på min forrige m3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...