Henrik... Skrevet Januar 22, 2013 Share Skrevet Januar 22, 2013 Tenkte å godkjenne bilen min med coilovers til våren, så fort jeg får kjøpt og montert. Veit det er flere her inne som har de i vognkortet. Men BT måler vel fra senter felg til hjulbue eller sånt, for å kontrollere høyden. Hva er det laveste folk har fått godkjent? vil jo få godkjent så lavt som mulig Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 22, 2013 Share Skrevet Januar 22, 2013 all info står i tuv papirer. jom coilovers på e39 min stod det 33 cm fra senter felg til felgkant. lowtec coiloversene mine til e38 står ikke noe om avstand hjulbue senter felg, bare mål fra justeringsmutter til senter innfestnings bolt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Januar 22, 2013 Share Skrevet Januar 22, 2013 8cm til faste deler under bilen fikk kompis som svar i dag ved bestilling av time til godkjenning.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2013 Takker for svar! Noen som veit hva det står i TUV til KW V2 da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eklund Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 så trenger man papir på 4hjulskontroll. de sjekker også tuvpapirene for å se at det ikke er senket mer enn godkjent for din bil. kw har fine coilovers som er godkjent til de fleste bmw. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
w201-16 Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 8cm fra bakke til karosseri og min 30cm fra bakken å opp til skilt ble jeg fortalt. Det med skilt er jo piss da div. peugeot har 8-10cm på veldig mange modeller. Det med 8cm bør å være diskuterbart da du får kjøpt biler som er lavere enn det org. Å er et senkesett tüv-godkjent han ikke folk begynne å heise disse pga. en intern regel BT har laget, for da gjelder ikke tüv-godkjenninga lengere. I tillegg til dokumentene som er nevnt over skal du ha dok på lyskontroll(vet ikke alle er like nøye på dette). Det låg vel et dokument på bimmers sine sider som kunne fylles ut av montør/verksted for å forenkle godkjenningen litt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 8cm fra bakke til karosseri og min 30cm fra bakken å opp til skilt ble jeg fortalt.Det med skilt er jo piss da div. peugeot har 8-10cm på veldig mange modeller. Det med 8cm bør å være diskuterbart da du får kjøpt biler som er lavere enn det org. Å er et senkesett tüv-godkjent han ikke folk begynne å heise disse pga. en intern regel BT har laget, for da gjelder ikke tüv-godkjenninga lengere. I tillegg til dokumentene som er nevnt over skal du ha dok på lyskontroll(vet ikke alle er like nøye på dette). Det låg vel et dokument på bimmers sine sider som kunne fylles ut av montør/verksted for å forenkle godkjenningen litt? det med skiltet er samme som at noen stasjoner krever 50cm opp til underkant av lykt, eller 25cm opp til underkant av tåkelys. Bare piss! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 8 cm til faste deler, vil det også si plast deler som fangere osv? Mener det var noe prat om at dette var laveste del under bilen, f esk travers? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 faste deler er stål. plastdeler ligger noen cm høyere. dette står og i tuv papirene. når jeg godkjente min e39 i bergen, sjekket han at traversbukken på 4søyleren gikk klar stål under bilen, thats it. min var justert ned 5mm høyere enn minste mål fra senter hjul til hjulbue. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 8cm fra bakke til karosseri og min 30cm fra bakken å opp til skilt ble jeg fortalt.Det med skilt er jo piss da div. peugeot har 8-10cm på veldig mange modeller. Det med 8cm bør å være diskuterbart da du får kjøpt biler som er lavere enn det org. Det er EU-krav med en viss avstand fra bakken til ditt og datt, hvor langt diverse lys kan stå fra hverandre osvosv. De bilene som avviker fra dette er typegodkjente med avviket, og da går det derfor greit. Ikke at jeg har hørt om mange trafikkstasjoner som bryr seg om dette, men møter du feil person på feil dag, kan han/hun sikkert begynne å kverulere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogeren Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 8cm fra bakke til karosseri og min 30cm fra bakken å opp til skilt ble jeg fortalt.Det med skilt er jo piss da div. peugeot har 8-10cm på veldig mange modeller. Det med 8cm bør å være diskuterbart da du får kjøpt biler som er lavere enn det org. Å er et senkesett tüv-godkjent han ikke folk begynne å heise disse pga. en intern regel BT har laget, for da gjelder ikke tüv-godkjenninga lengere. I tillegg til dokumentene som er nevnt over skal du ha dok på lyskontroll(vet ikke alle er like nøye på dette). Det låg vel et dokument på bimmers sine sider som kunne fylles ut av montør/verksted for å forenkle godkjenningen litt? det med skiltet er samme som at noen stasjoner krever 50cm opp til underkant av lykt, eller 25cm opp til underkant av tåkelys. Bare piss! Tja, ikke I følge lovbøkene... dette er det regler for, jfr kjøretøyforskriftene, og krav til kjøretøy. Men enkelte biler er typegodkjent med unntak, det er noe annet. Der er det jo tydeligvis ikke farlig at det ikke tilfredstiller norsk lovverk, men på alle de andre er det farlig...? Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 Kontrolløren min målte absolutt ingenting. Jeg kjørte bilen på bukken, så tok han bilder av fjærene (serienr.) og leste TUV papirene, tok med vognkort og TUVpapirer og skrev info fra TUV inn i vognkortet Har KW V2 og mener det står 31,5cm fra hjulbue til senter av felgen eller noe slikt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Februar 15, 2013 Share Skrevet Februar 15, 2013 Har vært mye piss di siste åra med regler å tull om dette men siden di lager tuv for en grunn så har di godt tilbake til å følge tuvpapirene nå hvertfall sist jeg sjekka å godkjente kw3 på min forrige m3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå