Gå til innhold

Ulyd fra motor når jeg gir mye gass på lavt turtall

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvilken motor er dette? N42?

Du sier det er ulyd på lavt turtall.. hvordan er det når du starter opp bilen? Er raslingen der når du starter opp?

Tenker på kanskje begynnelse på defekt kjedestrammer siden du sier du mister effekt..

Dette er det jeg har slitt med på min E90 320i (4 syl). Raslelyd på lavt turtall. (800 rpm - 1200 rpm)

Fikk en kompis til å titte i motorrommet, og han sa viftereima 'blafret' når jeg ga gass med brekket på når bilen stod i gir - altå at den ble belastet på lavt turtall.

Byttet strammeren men lyden ble ikke borte (men litt redusert). Byttet f**n med servopumpen, men lyden ble ikke borte. Så vi byttet viftereima - og da ble den (tilnærmet) borte. Har vist vist seg at reima hadde strukket seg...

Lykke til med problemsøkingen - håper du slipper å slite like mye som meg.

Skrevet

Det er et salig styr med alle disse lyden vi ikke blir kloke på. Har ikke funnet ut noe mer foreløpig. Skal ta en skikkelig sjekk på dette når jeg får tid. Kommer da tilbake med oppdatering på hvordan det har gått. De siste dagene har jeg hatt problemer med bil nr.2, en A3, som jeg snart skal selge. Sentrallåsen har nektet å samarbeide, og det er dårlig reklame når man skal selge en bil. fant ut av det til slutt da. Det var vakumpumpa som var gåen.... Sånn går no dagan.

• 2 weeks later...
Skrevet

Har fortsatt ikke funnet ut av lyden i motoren. Lyden(e) har blitt verre de siste dagene. Turte ikke annet enn å sette bilen hos Bavaria Savanger som skal finne ut av det (!). Kommer tilbake med oppdateringer.

Skrevet

Var inne hos Bavaria for feilsøking nettopp. Viste seg at lydene skyldtes stor slakk i registerkjede i tillegg til et hjul i bakkant av motoren som var gåent (husker ikke helt hva dette het). Når jeg får igjen bilen skal jeg skrive litt mer utfyllende om hvilke deler som ble byttet osv.

Skrevet
Var inne hos Bavaria for feilsøking nettopp. Viste seg at lydene skyldtes stor slakk i registerkjede i tillegg til et hjul i bakkant av motoren som var gåent (husker ikke helt hva dette het). Når jeg får igjen bilen skal jeg skrive litt mer utfyllende om hvilke deler som ble byttet osv.

Har du fått vite hvor mye det kommer til å koste?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...