e30_joakim Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 Hei ! lurer på chip på min 1998 e46 320D har funnet ut at jeg har motorkode : M47-D20 noen som vet om chip til 2002 modell passer på min diesel motor ??
Fekzen Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 Hallå hallå, Det passar tyvärr inte då det är olika versioner på styrsystem. Dessutom är det svårt att köpa begagnade eller lösa chip till dessa modeller då chipet har unik kod i sig. Tex EWS kod osv. Det du får göra är att lämna in ECU på chipning hos en chipfirma. Jag driver med chiptuning i sverige och har gjort många program till E46 diesel. Det är bara att skicka mig ett PM hvis du är intressert. Går bra att skicka mig ECU för omprogrammering. Mvh A.Fekzen
ikkjebra Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 går også ann å bestille en sånn iflash som du leser ECU'en inn på iflash så sender den fila du får på mail til en fyr for så å få tilbake en chippet versjon. denne legger du da inn igjen ved hjelp av samme verktøy Alt gjøres gjennom OBDII kontakt om jeg ikke har forstått feil ved å velge maxitune kan du få 178 hester og 370nm ut av M47-b20 (136hp) http://ecotune-scotland.co.uk/product/E ... 8bhp_370nm Har tenkt å prøve dette til min 320d etter jeg har testa bilen litt.
FritzP Skrevet Januar 26, 2013 Skrevet Januar 26, 2013 Hei ! lurer på chip på min 1998 e46 320D har funnet ut at jeg har motorkode : M47-D20 noen som vet om chip til 2002 modell passer på min diesel motor ?? Jeg vet ikke helt hva du mener med en "chip", men jeg antar at det er en "tuningboks", en slik som vanligvis monteres på railtrykksensoren du tenker på. Din motor har ikke common-rail innsprøyting, og heller ikke railtrykksensor slik som en 2002 modell 320D. Den beste tuningen for din motor gjøres ved omprogrammering av "ecu"(motorstyringen). Du vil da kunne oppnå en max effekt på ca 165-170 hk på en ellers standard motor. En ting å merke seg er at disse modellene har en relativt svak clutch, og det kan være lurt å ikke gi den for høyt dreiemoment rundt 1800-2200 omdr. Har relativt god erfaring med tuning av denne modellen da jeg tidligere har hatt en slik bil selv.
e30_joakim Skrevet Januar 28, 2013 Forfatter Skrevet Januar 28, 2013 Takk for infoen alle sammen er det noen som holder til i nærheten av fredrikstad ? kunne tenkte meg å få ut litt ekstra hk / NM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå