Maggi808 Skrevet Januar 26, 2013 Skrevet Januar 26, 2013 ABS/ASC har nå lyst i flere måneder, har skiftet alle 4 sensorene og alle virker som de skal, speedo virker, cruise control virker osv. Har til og med byttet alle 4 hjullagrene som Sensorene leser på. hva kan da eventuelt være galt? Gs bildeler sa at styre enheten/modulen var i orden Takker for respons
bmwmaxi Skrevet Januar 26, 2013 Skrevet Januar 26, 2013 Kan være feiljustert Wire til crusecontroll boks, eller tps sensor. Men har du testet at abs virker som den skal når du bremser. Men du burte ta en diagnose. Da det også kan være brud til abs sensor eller en sensor på automat. Kan også komme av dårlig batteri/lading.
Cbrooen Skrevet Januar 26, 2013 Skrevet Januar 26, 2013 Samme problem har jeg med min e39, ganske sikker på at det er abs modulen som er gåen på min. Abs slutter og funke og asc kobles ut. Kommer en klikkelyd fra modulen når lampene lyser. Vil tro det er problemet på din også! Gs sa, eller har de sjekket bilen?
KnuttEE Skrevet Januar 26, 2013 Skrevet Januar 26, 2013 Har hatt samme problem på en 97 og da byttet vi ABSmodul i motorrom og da var alt i orden Denne feilen kom ikke frem ved diagnose. Lykke til
Maggi808 Skrevet Januar 27, 2013 Forfatter Skrevet Januar 27, 2013 Takker for svar! begynner faktisk å lure på om det er modulen som trenger å byttes, kan jeg hente en modul fra en lignende modell og samme motor? eller må den kodes osv for å virke på min? da denne jeg har er en 1997 modell tror jeg modulen ligger under hanskerom?
sandesp Skrevet Januar 27, 2013 Skrevet Januar 27, 2013 Ja hvis det er 97 så ligger den bak hanskerommet
Maggi808 Skrevet Januar 27, 2013 Forfatter Skrevet Januar 27, 2013 vet noen om det går ann å sjekke om ABS modulen er deffekt eller ikke? når jeg tok diagnose hos GS kom det ikke opp hvor feilen var eller hva som var feil. sto bare at det var feil med abs/asc
vetu03 Skrevet Januar 27, 2013 Skrevet Januar 27, 2013 Du kan ohme ledningsnettet fra abs hjernen bak hanskerommet. Sjekke at du har ganske like verdier på alle sammen. Du kan også ohme hver enkelt føler, kan jo være du har fått en defekt føler og blir lurt der. Tror ikke du kan finne ut om hjernen er i orden, da må du få lånt deg en du vet virker. Det kan også være abs pumpa i motorrommet som er gåen, denne har vært en svakhet på en generasjons e39. Denne må kodes om den byttes. Tror jeg ville sjekket at alle abs ringene er i orden. Ta ut hver enkelt føler, lys inn og sjekk at det ikke er noen skader. Hadde samme problem på min forrige. Byttet alle følerne, ble ikke bra. sjekket alt av følere,ledningsnett og hjerne. Var fortsatt ikke bra. Sjekket begge hjulene abs ringene foran da diagnose viste feil på venstre her. Fant noe som kunne ligne en liten skade, byttet denne. da Ble sluttet abs lampe å lyse, men abs slo inn konstant uansett om det var tørt på veien. Sjekket da abs ringene bak, og fant en stor skade på høyre ring. Denne ble byttet, og alt har virket siden dette.
Maggi808 Skrevet Februar 2, 2013 Forfatter Skrevet Februar 2, 2013 da har jeg byttet abs hjernen/modulen, ingen forskjell, abs og asc lyser fortsatt, byttet også venstre sensor foran (original) selvom alle 4 sensorene er nye, er bare at begge foran var kina sensorer. Vet noen hvilken oppgave sensor høyere bak og høyere foran har?
vetu03 Skrevet Februar 2, 2013 Skrevet Februar 2, 2013 Hmm, ohmet ledningsnettet fra abs hjernen? Får å se at du ikke har kabelbrudd. Ellers så er det vel bare pumpa i motorrommet igjen nå da? Den må vel kodes til din bil om du bytter den. Mvh Vegard
Maggi808 Skrevet Februar 4, 2013 Forfatter Skrevet Februar 4, 2013 idag har abs og antispinn virket i 5 sekunder etter hver oppstart, så tennes lysa og de virker ikke, aner ikke hva det kan være
vetu03 Skrevet Februar 4, 2013 Skrevet Februar 4, 2013 idag har abs og antispinn virket i 5 sekunder etter hver oppstart, så tennes lysa og de virker ikke, aner ikke hva det kan være Sånn var akkurat min også,men virket i kanskje 5 min. Det var da hjullager. Var nede å tok diagnose på den ene min i dag da abs har begynt å lyse. Feil venstre forann, så slettet han feilkoden, fungerte det faktisk ganske mange minutter, helt til jeg brå bremset for å sjekke, da kom lampen på igjen. Er ikke lett det abs greiene altså! Har du hatt den på diagnose og sjekket etter du har byttet alt dette?. Min søster hadde problem med abs på e36 sin tidligere i vinter, leste av feil på venstre bakdekk. Bytte føler, men den ble ikke bra igjen. Hun hadde da hatt den innom på verksted for å få fikset det fort da jeg ikke hadde tid, når hun hentet bilen, fikk hun beskjed om at de bare hadde koblet fra sensoren og rengjort kontakten og plugget den inn igjen så virket det. Så kan jo være verdt det å sjekke alle koblinger.
Maggi808 Skrevet Februar 5, 2013 Forfatter Skrevet Februar 5, 2013 får feil på diagnosen men står ikke spesifikt hva som er feilen, Gs sier nå at det er garrantert en av sensorene det er noe galt med, men alle er nye, men ikke alle er originale takker for svar btw
vetu03 Skrevet Februar 5, 2013 Skrevet Februar 5, 2013 får feil på diagnosen men står ikke spesifikt hva som er feilen, Gs sier nå at det er garrantert en av sensorene det er noe galt med, men alle er nye, men ikke alle er originaletakker for svar btw Har du rengjort ordentlig på annlegsplaten til sensorene, sånn at de ikke sitter for langt unna. Da vil de ikke måle. De skal jo sitte så og si helt inntil abs ringen.. Hørt om folk som har fått nye sensorer som det har vært feil med, hvertfall de som ikke er orginale. Men merkelig de ikke får opp hvor feilen er, sikkert ett annet innstrument enn det jeg har vært borti, fordi der får jeg alltid opp hvor feilen er. Men kan jo så klart være en kontakt eller noe som det er dårlig kontakt i Ikke lett å forstå seg på det abs greiene. Men hva skjer om de sletter feilkoden hos gs, kommer den opp igjen med en gang da? Erfart på min så, fikk jeg på diagnose feil på venstre føler forann. Vi slettet feilkoden, og jeg kjørte en tur. Da lyste ikke lampen, så brå bremset jeg, hørte abs slo inn på alle hjul utenom venstre forann, det låste. Så tydelig feilen ligger der på min, kanskje du kan finne ut hvilket hjul det er på sånn?!. Mvh Vegard
Maggi808 Skrevet Februar 5, 2013 Forfatter Skrevet Februar 5, 2013 Takk for tips! var akkurat ute å kjørte bilen nå, fra igår og idag så skjer det at hver gang jeg starter bilen og kjører så virker abs og antispinn i kunn 1 gir / eller lav fart, så fort jeg girer til 2 og får mer fart kommer begge lysa på, er helt lost, vet ikke hva det kan være, hørt at høyre foran sensor har noe med girkassa å gjøre og venstre fremme har noe med styringa å gjøre. er ekstremt lei av å ikke ha abs og asc, hakke hatt det på over et halvt år, funka fint ifjor sommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå