Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har da en 320 e36 som trolig har fått rådebank, og vurderer å oppgradere en smule til en 2.5 liter. er dette kjapt bytte trøbbel med ledningsnett osv?

Isåfall ønsker jeg å kjøpe en komplett motor /m girkasse, helst i nærområdet av Aust-Agder. :)

Skrevet

Hei.

Jeg har kanskje mulighet til å ta med en E36 325 motor med fra en opphogger i Sveits. Jeg kommer hjem til Norge igjen neste tirsdag etter planen. Tar fergen mest sannsynlig til Kristiansand. Kanskje Larvik og hvis jeg skal hente noen deler på hjemveien.

Hvis du har motor uten vanos(ca fram til 09.1992), er ledningsnettet og andre deler helt likt. Hjernen er og lik, men den har annen programmering. Jeg kan skaffe en trimchip som vil fungere topp. Svinghjulet og clutchen er lik på 320 og 325. 325 har kraftigere bakstilling, men 320 bakstilling holder hvis du kjører normalt. Bremsene og opphenget på en 320 og 325 er også likt.

Opphoggeren har flere 2.5 motorer. En motor er kjørt så lite som 127.000 km.(Denne kjøper jeg kanskje selv). En annen har 179.000 km. Generelt er bilene som står hos opphoggeren i meget bra stand. De fleste er velholdte.

Jeg vet ikke hvor mye jeg har plass til på tilbakeveien. Har allerede kjøpt 2 motorer pluss andre deler. Men hvis du er seriøst interessert og vil betale det en lite kjørt motor koster (ca 9.000 kr for motoren med 179.000 km), er det muligheter for å ta den med hjem. Det er også kort henteavstand fra deg. Kanskje kan jeg levere direkte til deg.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Skrevet

Hei. Kom på en ting til.

Jeg skal mest sannsynlig sette inn en større motor i en E34 520i jeg har. Jeg må bytte om bunnpannen fra denne og sette på en E36 bunnpanne. Denne motoren går veldig fint og er ganske kvikk til å være en 2 liter. Motoren er til salgs for 3.000 kr hvis du bruker ditt eget ledningsnett og hjerne fra din defekte motor. Da blir det ikke dyrt for deg å sette inn en annen motor. Jeg får kanskje en trivelig kar fra Mandal til å ta med motoren. Han skal hente en bakstilling hos meg og du trenger ikke kjøre langt for å hente motoren.

Eirik. 92 22 65 44.

Skrevet

Hei. Gir enda et innlegg her. Det virker ikke som at bimmers er plassen du bruker mye tid på.

Jeg har flere motorer med meg hjem. Jeg tar en ekstra omveg via Larvik på tilbaketuren, for at kjøperen av en av motorene ikke trenger kjøre så langt. Jeg har også med meg en M50B25 motor uten vanos fra en 1992 325. Den er bare kjørt 138.000 km og ser meget bra ut. Den kan jeg kjøre innom til deg meg på hjemveien. Jeg har også en M52B28 tilgjengelig, hvis du vil ha enda mer kraft enn en 325 motor.

Sannsynligvis er jeg i Norge igjen på tirsdag kveld.

Jeg gjør ikke regning med å få noe svar fra deg. Men hvis dette er aktuelt for deg må du gi meg et svar enten her på forumet eller 92 22 65 44.

Hilsen Eirik.

Skrevet

HEI, jeg har vært SVÆRT opptatt med arbeid den siste tiden + mobilen min ble knust. så har ikke noen mulighet til å ringe til deg, men bor du i Larvik? da er det ikke lange svippturen opp å få sett litt på motorene ihvertfall for meg :)

beklager så mye for at jeg ikke har svart, og du har vært til stor hjelp, og jeg er veldig interessert i motor, men får ikke lønning før den 10. tror du det hadde vært mulig og bare kjøre hjem til deg den dagen du kommer hjem? har fri nærmeste torsdag og har tid til å komme å kikke da :)

Mvh Even.

Skrevet

Nå forstår jeg hvorfor det ikke har vært noe respons.

Jeg bor i Stavanger, men tar en ekstra omvei på tilbaketuren for å avlevere en annen motor. Men Stavanger er heller ikke langt borte fra deg.

Det er skjedd mange ting i løpet av dagen. 2.8 motoren er avtalt solgt. Jeg skal ta en vurdering på om jeg beholder 2.5 motoren selv eller ikke. Jeg skal gjøre en E34 520 klar for salg. Karosseriet er i for bra stand til bare å ha en 2.0 motor. Men er ikke helt sikker på om jeg skal bytte motoren. I så fall har jeg en M52B20 som sviver fint rimelig til salgs.

Det er en sjanse for at en 2.5 motor som jeg har reservert til en annen kan være tilgjengelig. Den er ikke blitt hentet Men den er egentlig og avtalt solgt. Men hvis han kan vente til jeg kommer tilbake fra neste tur fra Østerrike i april, kan du kjøpe den motoren.

Vi kan snakkes sammen litt senere. Da blir det ikke stopp på hjemturen i Kristiansand. Det er ganske tungvint å ta ut mange deler av lasterommet for å få ut motoren sent på kvelden. Sidedøren lar seg ikke åpne.

Eirik. 92 22 65 44.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...