PoSaN Skrevet Januar 29, 2013 Skrevet Januar 29, 2013 Skal bruke en Bmw 525 TDS kasse på en Chevrolet Ls1 V8 Motor, å da må jeg ha stor clutchlamell.. Tipper lamellen fra BMW 530 har så stor diameter, men den har for stor splines. Er slik som dette, bare i 11" 280mm jeg er ute etter http://shop.klracing.se/sv/artiklar/dri ... -puck.html Problemet er at firmaet jeg vil handle av i USA MÅ vite hvilken bil de skal ta den fra Noen som vet??
Eirik Viste Skrevet Januar 29, 2013 Skrevet Januar 29, 2013 Den eneste motoren jeg kjenner til fra BMW som bruker 280 mm lamell er V12 fra 850CSI. Og den kassen har selvfølgelig største type splines. I alle fall 35 mm. BMW har faktisk gått over til mindre clutcher på de nyere modellene. Nå kjenner jeg ikke de siste motorene, men E39 M5 har bare 240 mm clutch. E34 540 og de første E39 540 hadde 265 mm clutch og 35 mm splines. Nen har senere 240 mm clutch og 29 mm splines. Så kanskje burde du se etter en annen løsning? Kjøper du en 530d kasse får du 35 mm splines og den tåler også mye mer. Og utvalget i kraftige clutcher er mye bedre. F.eks fra e39 M5. Jeg har kanskje en 530d kasse for salg. Eirik.
PoSaN Skrevet Januar 29, 2013 Forfatter Skrevet Januar 29, 2013 Jeg håper virkelig å få brukt den kassa jeg har siden jeg allerede har fått maskinert av clutchhuset og frest ned chevrolet clutchhuset til å passe til denne. Kjøpte 525 kassa av deg for et par år side Eirik . Jeg og en kamerat kjøpte en hver. Jeg har kjøpt nytt clutchsett til Chevrolet motoren tilogmed svinghjul så håper på å få brukt det slik det er bare med annen lamell som passer girkassa. Eventuelt må jeg kjøpe en sinterlamell til bmw med mindre diameter og nagle over senteret til chevrolet-sinterlamellen jeg har kjøpt.
Eirik Viste Skrevet Februar 1, 2013 Skrevet Februar 1, 2013 Hei igjen. Jeg var i farten sist og glemte å svare deg. Jeg husker godt at jeg fikk levert to kasser til deg. Sjåføren som leverte til deg gav senere aldri lyd fra seg, selv om det gjensto ca 2.000 kr å kjøre for meg. Det ser ut til at du må få spesiallaget clutchlamellen, hvis du er nødt til å bruke clutch med så stor lamell. Håper at du finner ut av det. Hilsen Eirik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå