vbjorkli Skrevet Februar 1, 2013 Skrevet Februar 1, 2013 Har akkurat byttet topppakning på min e46 316, og trenger litt hjelp når det gjelder montering av ventilene i forhold til sylindrene. Bilen harker på tunggang og tenner ikke helt riktig, noen som vet hvordan man sjekker om sylinderne og ventilene er i riktig posisjon i forhold til hverandre? Takk for svar!
a4driver Skrevet Februar 1, 2013 Skrevet Februar 1, 2013 Du må ha et spesielt låseverktøy til dette. Har du m43 motoren fåes dette på biltema. Har du 1.8liters N42 må du handle på nettet fra england eller kina for å ikke betale skjorta.
vbjorkli Skrevet Februar 1, 2013 Forfatter Skrevet Februar 1, 2013 okei, monteres det på svinghjulet eller på kammen? vet du hva det heter?
SweetBMW Skrevet Februar 1, 2013 Skrevet Februar 1, 2013 Monteres på kammen. hvor holder du til? Kan evt hjelpe deg litt med dette.
a4driver Skrevet Februar 1, 2013 Skrevet Februar 1, 2013 Svinghjul skal også låses med et eget verktøy som er i settet.
SweetBMW Skrevet Februar 1, 2013 Skrevet Februar 1, 2013 Det MÅ strengt tatt ikke låses på veiva. Lettere å røre på kammen ved uhell. Veiva står som oftest stille. Jeg tima VANOS på M54 på øyemål Gikk greit det utrolig nok.
a4driver Skrevet Februar 2, 2013 Skrevet Februar 2, 2013 Hvis det er N42 ser det 4 steder det skal låses. Begge kjedekassene/vanosene med et verktøy, veiva ved svinghjul og begge kammene på baksiden. Å gjøre dette på øyemål skulle jeg gjerne lært meg, men hvis man ikke kjenner målene, så vil nok det være vanskelig. Som trådstarter skriver har han nok montert sammen på øyemål allerede, slik at han kan ha hoppet over en tann eller fler. Verktøy til m43 http://www.ebay.com/itm/BMW-ENGINE-CAMS ... 4ac0c97dd4 Verktøy til N42 http://www.ebay.com/itm/BMW-ENGINE-TIMI ... b8&vxp=mtr
DreRacing@ Skrevet Februar 2, 2013 Skrevet Februar 2, 2013 om man ikke har 10 tommeltotter klarer man dette ved hjelp av ett flattjern. bare å legge over kammene og sjekke at de liner når du strammer drevene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå