Gå til innhold

bytte fra orginal til uorginal sub me HK-system. E46

Anbefalte innlegg

Har 2stk 6*9" subber som er ogrinal i mitt hk system.

De begynner å bli ganske så slitene.

Jeg lurer på om det er smart å bytte til 1stk 8" eller 10" sub?

Tar å tvinner sammen de 2 + kablene, å de 2 - kablene fra de 2 orginale subbene å kobbler de på 1 sub.

er det holdbart eller vil jeg sprenge hk forsterkeren med en gang?

skal ikke ha en alt for kraftig sub.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri, jeg mener ALDRI, koble sammen plussene og minusene. Du vet ikke om forsterker støtter dette, så da lar man vær ;)

Hvor skal du plassere det nye basselementet hen da? Og hvis bassen er i stereo så må du ha to elementer.

Er elementene slitne sier du? På hvilken måte da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo ikke å kobble pluss å minus ilag.

Det er en pluss kabel på hver høytaler, å en minuskabel på hvær høytaler.

Det jeg tenker er å ta begge plusskablene på plusspolen på subben å begge minuskablene på minuspolen på subben.

De skurrer, er jo 12 år gammle .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt keitete forklart, men nei, aldri koble sammen pluss og pluss eller minus og minus skulle det stå ;)

Hvis det er stereosignal, som jeg antar det er, så blir det litt keitete å kun koble på enten høyre eller venstre side. Løsningen kan jo være å lage ei kasse med to elementer som er koblet til hver sin kanal :)

Men du får stikke innom Planethifi i Trondheim og la de se på det. Så hilser du fra meg i samme slengen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subene er bare passive enheter de, så de tar i mot det de får. Subene er ikke kraftige, da de ikke innehar noe "kraft" i så måte. De er aldri kraftigere enn forsterkeren tillater - sånn vagt forklart ;)

Finn deg et par 8" elementer med høy sensitivitet. Har ikke helt tia akkurat nå til å leite, men kan sikkert finne noen alternativer i løpet av morgendagen :)

Watt er et ikke-tema i denne sammenhengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...