Bmdobbeltv Skrevet Februar 2, 2013 Share Skrevet Februar 2, 2013 Har prøvd ut å stille litt på coiloversene.. Skjønner åssen jeg stiller høyden, skru på hele dempersystemet. Men åssen skal jeg stille den øverste låsemutteren? hva stilles med den? fjøringsveien? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Februar 2, 2013 Share Skrevet Februar 2, 2013 den øverste er den som holder fjøren i spenn, ikke noe annet. mine er skrutt til slik at det er 20.5cm fra topp til bunn fjør når demperene ligger på bordet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmdobbeltv Skrevet Februar 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2013 den øverste er den som holder fjøren i spenn, ikke noe annet. mine er skrutt til slik at det er 20.5cm fra topp til bunn fjør når demperene ligger på bordet. Så den har ikke noe med høyden å gjøre? Bare stille så den er litt stramm, bare det ikke er helt løst når den ikke står på hjula? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Februar 2, 2013 Share Skrevet Februar 2, 2013 helt rett. står i tuv hva lengde fjøren skal ha. men still den på 20.5cm du. skal ha 20-21 cm når alt henger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmdobbeltv Skrevet Februar 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2013 helt rett. står i tuv hva lengde fjøren skal ha. men still den på 20.5cm du. skal ha 20-21 cm når alt henger. Hvor skal jeg måle fra da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiastorvik Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 Må huske att du nå opne Z-skruen på justerings mutteren først og når du skal tighte den, ikke ta i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 fjøren ligger 1 cm oppi øverste skål, så da tar du 19.5cm fra underside øverste skål til bunn fjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmdobbeltv Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2013 fjøren ligger 1 cm oppi øverste skål, så da tar du 19.5cm fra underside øverste skål til bunn fjør. Aha Men blir ikke det forskjellig på hvor lav jeg har den? Stillte den til 20cm istad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 har ikke så mye å si, heller på stivheten tror jeg. høyden stilles jo på nedre festet der, skrur ned hele demperen i hylsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmdobbeltv Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2013 har ikke så mye å si, heller på stivheten tror jeg. høyden stilles jo på nedre festet der, skrur ned hele demperen i hylsen Okei Ja det vet jeg, skjønte bare ikke det med den øverste skruen Syns det virka ganske mykt jeg? Hadde det billigste fra partsandretards på golf mk1, tuningart.. Når jeg jekka opp den så var det jo ikke noe forskjell på høyden liksom, hjulet satt helt likt i hjulbuen uansett om den sto på bakken. Men det her virka jo veldig mykt, satt jekken under hjulet å jekka 10-15 cm opp før bilen begynte å løfte seg Er det laga mer likt som et vanlig dempersystem? eller hva er det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmdobbeltv Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2013 Det var sånn her når den hang i lufta, når jeg jekka under hjulet så kom dekket under hjulbuen før jeg løfta bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 Okei Ja det vet jeg, skjønte bare ikke det med den øverste skruen Syns det virka ganske mykt jeg? Hadde det billigste fra partsandretards på golf mk1, tuningart.. Når jeg jekka opp den så var det jo ikke noe forskjell på høyden liksom, hjulet satt helt likt i hjulbuen uansett om den sto på bakken. Men det her virka jo veldig mykt, satt jekken under hjulet å jekka 10-15 cm opp før bilen begynte å løfte seg Er det laga mer likt som et vanlig dempersystem? eller hva er det? Med den øverste skruven justerer du forspennet på fjæren. Denne verdien er fastsatt av Lowtec og justeres i henhold til TÜV papiret. At hjulet står likt i hjulbuen med bilen på bakken og med bilen jekket opp har i utgangspunktet ikke noe med stivhet og gjøre, men stivheten blir mer en bieffekt av dette. Når det ikke er noe forskjell hvordan hjulet sitter i hjulhuset om bilen står på bakken eller er jekket opp betyr at du har nesten 0 fjæringsveg og da vil du naturligvis få mye mindre komfort og en mye stivere bil. Lowtec settene er laget for å ha greit med fjæringsvei og komfort selv om man justerer bilen lavt. Komforten vil heller ikke forandre seg selv om man justerer bilen på det laveste. Om man vil ha et sett med mye komfort kjøper man standardutgavene fra Lowtec, om man vil ha stiv bil kjøper man R utgaven. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 hva er avstand fra underkant mutter som fjøren står på og ned til senter boldt som holder demper fast i spindelen? min er 24cm fremme og når bilen står på bakken på alle 4, så har eg relativt god klaring opp i buen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmdobbeltv Skrevet Februar 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2013 Skal sjekke, men åssen skal det være bak da? 20.5 der også? Sånn her er den nå: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Februar 9, 2013 Share Skrevet Februar 9, 2013 20,5 bak og ja. alle målene står i tuv papirene dine ville hevet den litt mer bak, er ikke fan av dekk som ligger inni buen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå