Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd ut å stille litt på coiloversene.. Skjønner åssen jeg stiller høyden, skru på hele dempersystemet. Men åssen skal jeg stille den øverste låsemutteren? hva stilles med den? fjøringsveien?

9g8az820qrll2huj575q.jpg

y6zydg832vxd5w1shtxu.jpg

Skrevet

den øverste er den som holder fjøren i spenn, ikke noe annet. mine er skrutt til slik at det er 20.5cm fra topp til bunn fjør når demperene ligger på bordet.

Skrevet
den øverste er den som holder fjøren i spenn, ikke noe annet. mine er skrutt til slik at det er 20.5cm fra topp til bunn fjør når demperene ligger på bordet.

Så den har ikke noe med høyden å gjøre? Bare stille så den er litt stramm, bare det ikke er helt løst når den ikke står på hjula? :D

Skrevet

helt rett.

står i tuv hva lengde fjøren skal ha. men still den på 20.5cm du.

skal ha 20-21 cm når alt henger.

Skrevet

fjøren ligger 1 cm oppi øverste skål, så da tar du 19.5cm fra underside øverste skål til bunn fjør.

Skrevet
fjøren ligger 1 cm oppi øverste skål, så da tar du 19.5cm fra underside øverste skål til bunn fjør.

Aha :)

Men blir ikke det forskjellig på hvor lav jeg har den?

Stillte den til 20cm istad :P

Skrevet

har ikke så mye å si, heller på stivheten tror jeg. høyden stilles jo på nedre festet der, skrur ned hele demperen i hylsen

Skrevet
har ikke så mye å si, heller på stivheten tror jeg. høyden stilles jo på nedre festet der, skrur ned hele demperen i hylsen

Okei :)

Ja det vet jeg, skjønte bare ikke det med den øverste skruen :P

Syns det virka ganske mykt jeg?

Hadde det billigste fra partsandretards på golf mk1, tuningart.. Når jeg jekka opp den så var det jo ikke noe forskjell på høyden liksom, hjulet satt helt likt i hjulbuen uansett om den sto på bakken.

Men det her virka jo veldig mykt, satt jekken under hjulet å jekka 10-15 cm opp før bilen begynte å løfte seg :o

Er det laga mer likt som et vanlig dempersystem? eller hva er det?

Skrevet

Okei :)

Ja det vet jeg, skjønte bare ikke det med den øverste skruen :P

Syns det virka ganske mykt jeg?

Hadde det billigste fra partsandretards på golf mk1, tuningart.. Når jeg jekka opp den så var det jo ikke noe forskjell på høyden liksom, hjulet satt helt likt i hjulbuen uansett om den sto på bakken.

Men det her virka jo veldig mykt, satt jekken under hjulet å jekka 10-15 cm opp før bilen begynte å løfte seg :o

Er det laga mer likt som et vanlig dempersystem? eller hva er det?

Med den øverste skruven justerer du forspennet på fjæren.

Denne verdien er fastsatt av Lowtec og justeres i henhold til TÜV papiret.

At hjulet står likt i hjulbuen med bilen på bakken og med bilen jekket opp har i utgangspunktet ikke noe med stivhet og gjøre, men stivheten blir mer en bieffekt av dette.

Når det ikke er noe forskjell hvordan hjulet sitter i hjulhuset om bilen står på bakken eller er jekket opp betyr at du har nesten 0 fjæringsveg og da vil du naturligvis få mye mindre komfort og en mye stivere bil.

Lowtec settene er laget for å ha greit med fjæringsvei og komfort selv om man justerer bilen lavt.

Komforten vil heller ikke forandre seg selv om man justerer bilen på det laveste.

Om man vil ha et sett med mye komfort kjøper man standardutgavene fra Lowtec, om man vil ha stiv bil kjøper man R utgaven.

Skrevet

hva er avstand fra underkant mutter som fjøren står på og ned til senter boldt som holder demper fast i spindelen?

min er 24cm fremme og når bilen står på bakken på alle 4, så har eg relativt god klaring opp i buen.

Skrevet

20,5 bak og ja.

alle målene står i tuv papirene dine ;)

ville hevet den litt mer bak, er ikke fan av dekk som ligger inni buen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...