hanzhe Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 Hei, har et lite problem med temperaturmåleren på min '98 e39 523i. Først begynte den å konstant vise -40ºC. Etter å ha søkt litt, kom jeg frem til at dette var pga. defekt eller manglende sensor. Greit nok, smal sak å fikse. I dag derimot begynte det å skje saker og ting. Temperaturen begynte sakte å gå oppover. Lurte på hva dette kom av, så jeg fortsatte å kjøre i en times tid. Til slutt viste displayet +30ºC... Noen som har vært borte i liknende og eventuelt har noen tips? Bytte hele greia igjen? Dårlige ledninger eller noe annet? Helt til slutt, noen som har et greit verksted å anbefale i Trondheim/omegn?
Odd-M Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 Sensoren er veldig enkel å bytte. BMW selger rep-sett med ledningsbiter og kontakter dersom det er skadet. Du kan jo begynne med å se om den faktisk er der. Lokaliskjermen den står i er veldig utsatt for isklumper og annet nå på vinteren. Bøy deg ned og se under bilen forran høyre fremhjul der sensoren står.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå