Gå til innhold

E36 Førstegangsprosjekt Langsikt

enore28
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

eg har då gått i innkjøp av en e36 316 som eg har bestemt meg for å bygge banebil av! har aldri hatt noen baneprosjekt og er ikkje kjent med miljøet men var med en tur for ikkje so lenge sida på rudskogen og satt på med en kompressor mata m5 e39 og vart forelska!

har lagt litt planer for bilen men siden eg er student (siste året) så er ikkje økonomien så stor så det her blir et langsiktig prosjekt, men siden eg går bilskade, lakk og karoserri-linja har eg en del fritid og mye verktøy som eg kan bruke på skolen!

Planer for bilen så langt:

- ribbe bil for mest mulig

- kappe ut kanaler

- få et rustfritt karosseri

- lage om bagasjerom for bensintank og olje

Har ikkje heilt bestemt meg for kva motor eg skal ha, men håper folk her på forumet kan gi tips/råd om dette siden eg er ganske grønn!:)

Har jobbet litt smått som bilmekaniker og har hatt bil som hobby siden eg var veldig ung så skru delen er ikkje vanskelig, men håper på mye ideer og råd fra andre!

Angåande karoserri skal eg prøve meg på litt egenmodifisert bredding! Akkuratt utseendet har eg mangen ideer om og det skal bli spesielt!

Men men nå har eg en start! Slenger ut litt bilder siden eg veit det er litt kjekt å sjå ka det er snakk om!

a8qvvwxtsqr6px7wcx1n.jpg

xd2gnmalail9v02j9vbm.jpg

azxou3vj6xehxainackp.jpg

k77tn3oj19ovo7vt73c2.jpg

dunnwpldx55u0mbaiebc.jpg

o21yo6r80067wh0wpex6.jpg

1evhirlg36zsrb86ahzm.jpg

x3j4wwt6g0qcf8ygldvv.jpg

ci0glmzgppc2lr4p6jtf.jpg

lwc0b0suzbwvb4a60gle.jpg

så var det ut med det ekle rød greiene!

c5tbwrfv3sa8qvtkbn4p.jpg

k5dfx2oamc277cjm81b9.jpg

noen som veit om noen trenger? motor gikk helt fint, bare at starter og clutch er gåen!

hfl5qek7k3jcrbmxdw7x.jpg

litt fremgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då blir det muligens m54b30 maskin! Tenker det hadde vert morro og prøvd! har ingen idè om det passer e36 men prøver i vei!:D

Lurer på om noen veit om m50/m52 girkasser passer m54? og om zf kasse er noe som holder om ein skal ha litt fres i motor?

I løpet av det nermeste dagene skal motorrom bli helt ribba samt under bil!

Så snart update!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg hatt litt framgang sida sist!!

Har egentlig innsett at sida motor e på vei og eg e student med lite økonomi må eg vente til etter sommeren til å begynne med store innkjøp!

men planen først og fremst e å få bilen rustfri!

skal sveise i kanaler om ikkje so lenge, blir ikkje kjøpt nye så bilen blir på en måte heimebredda med litt breiere kanaler og valsing av hjulbuer!

Når eg seie valsing av hjulbuer blir det en liten spesiell metode som eg har prøvd to ganger før.. kan godt hende det er mangen som gjør det på samme måten, men men:P

her er litt bilder av kapping og fjerning av asfalt platene!

19wlj3531790mobcaiu3.jpg

pe6uaonk6h1g4lw5idf0.jpg

uau7w574s4pkmxac5o2f.jpg

hr78deai8a93azxndwnx.jpg

d9vp2729m0q7pi8oy2mw.jpg

2k0gtr3rzw6nj4gqeqrj.jpg

tgorkk6uc9a2plv960f2.jpg

cdbzbjioea5os76ddwme.jpg

Får god hjelp av ''læregutten'' min!

0s1usug655abjb351ivj.jpg

lae1m8hmnjfq23f1zfxg.jpg

c1cbstugj5hf1ctwnsg3.jpg

p2dp336q56c0dbwos7fx.jpg

1hk!

k1uunl7ky1uqkzj5mx9m.jpg

75bmau3huk0yxu47d16e.jpg

i4vny01qjjxjnlthew0j.jpg

ekwv2xn3kbbqnnsx1f99.jpg

Og så henting av delane so ikkje læreren klikka pga alt rotet:P

a6nzrzj3fnvucpp9hmej.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

då var motor komt i hus og kribler i fingrene til å begynne demontering!:D eineste som er litt kjipt med motor er at det er skjørtebank i sylinder nr.6 så må demontere en del men då er det bere enda bedre grunn for å skifte ut mesteparten av deler i motor!:D det her blir original motor uten turbo eller komp, blir nok bere grenrør og åpentluftilter :lol: turbo kommer senere når eg har lært å køyre på bane! snakka med en kamerat av meg om kva slags diff eg burde skaffe og han anbefalte meg å sveise diffen som står på og køyre med det så lenge det holder :D slenger ut litt bilder av motor her! har hentet noen gamle recaro stoler som har stått i kjelleren nokre år også!:D

e8mo4d9ikmt1ywi57l76.jpg

a7x63s685u7eft1ci2o6.jpg

ok6tsjpuscxzk7a4vhoj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

då var motor komt på verksted men fikk selfølgelig dårlig tid på skulen i dag så fikk ikkje gjort så mykje meir.. ein kamerat av meg holder på å kappe rust i gulv enda, kanalen på høgre side skal kappes på torsdag el fredag! angående motor venter eg litt med videre demontering til eg får kjøpt meg et stativ:P hadde planlagt å fått prøvd å sette motor i bil i dag får å sjå om motorfester må byttes, noke det sannsynligvis må men er jo lov å håpe! :D driver smått og ser på girkasser på ebay men det kommer med tida!

400hk Audi 100! :lol:

pej33wpcpywgnmnuq2n4.jpg

d73fqcpn7x6jcehse5g0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe bare å gjere!:)

får ikkje gjort så mykje framover no grunna mykje arbeid på skulen og dei kommande 3 vekene skal vi ha praksis, muligens blir eg på skulen 1 eller 2 veker av denne tida og då får eg nok gjort mykje! no står motorrom for tur. Skal slipe vekk all rust og slenge på noke grunning! litt tynt med økonomi for tida og eg har lyst på motorstativ før det blir meir demontering, så det kommer ved lønning:)

btw, går det an å bruke andre hjerner på denne motoren eller anbefalt original?

her er utgangspunktet fra designet på bilen! http://vimeo.com/44218225

selfølgelig skal det ikkje vere helt samme, men likte det her, enkelt og kult:D

verdt å se filmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt update igjen! fikk ikke gjort så mye pga et plan eg har holdt på å bygge om som skulle på bilen igjen idag og eu på mandag:P

skulle prøve motor i bil idag uten å bytte motorfester, og her er resultatet! :twisted:

takg37y6y9fctl3ebnnv.jpg

c3wra7tt5e0tv5gy16js.jpg

palj9gn97rl9cimqx90u.jpg

Motor passa rett i med originale motorfester så no er motivasjon på topp! :D kommende ukene blir det rustarbeid! :cry: men det må bli gjort :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...