BernhardB Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 Da er det for først gang på laaaaaang tid på tide å legge ut en rykende fersk S&S fra min side. Dette var en første gang for meg i å polere motorsykkel, og dette er jo en glimrende mulighet til å miste dyden på mc-polering. I mine øyne så er dette motorsykkelens Ferrari, rød og ett realt beist. Litt korte fakta om sykkelen er at den har en tørrvekt på 166,5kg, 195hk, v-twin 2 sylindret motor,Termongini effektanlegg og sykkelen har rullet 4500km. Jeg synes også at det er litt artig at den er rammeløs, alt er skrudd til motor. Jeg møtte eier i Ås kl 17.00 og lastet sykkelen av bilen, for å skru av sidekåper og en liten prat etter så var jeg igang. Slik så sykkelen ut etter at kåpene var plukket av og klar for vask: Vask besto av følgende remedier: MAC Prickbort Bilthamber Surfex HD 1/7 Swissvax Bike Bath P21S Power Gel Swissvax bøtte Swissvax Waschpudel Swissvax tørkehåndkle Klart til start: Følgende produkter ble brukt: Swissvax DA maskin Swissvax Cleaner Fluid Strong Hvit Swissvax pad Swissvax Cleaner Fluid Regular Sort Swissvax pad Swissvax Bike Sheen Noen 50/50 bilder: Finpolert tanken: Voks legges: - - - Updated - - - Bilde av "baksvingen", litt matt: Eksosen måtte få litt også: 50/50 av eksosen: Speilene ble først renset med Swissvax Plastic Wash før de ble satt inn med Swissvax Protecton: Voksen fjernes etter å ha ligget på i ca 45 min: Eier hadde heldigvis jobben med å ta av og på sidekåpene: Og vi avsluttet selvsagt med litt bilder av ferdig sykkel: - - - Updated - - - - - - Updated - - - Takk for titten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Februar 4, 2013 Share Skrevet Februar 4, 2013 Kult å se slike tråder her inne, men tror den faller mellom 2 stoler, da det er et relativt lite detailermiljø her på forumet. Og sist men ikke minst så er Ducati eid av Audi, noe som blir å banne i kirka Men tommel opp for et godt stykke arbeid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Februar 4, 2013 Share Skrevet Februar 4, 2013 BernhardB er en "legende" i norske detailerkretser så å si at a) En vanvittig rå motorsykkel BernhardB c)detailing tråd (nå rett før våren) ikke er i tråd med forumets ønsker er dra strikket litt langt! Flott S&S BernhardB. Skulle ønske du bodde i trøndelag så du kunne lært meg ett triks eller to! Fet sykkel uten tvil og enda flottere med din hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Februar 4, 2013 Share Skrevet Februar 4, 2013 BernhardB er en "legende" i norske detailerkretser så å si at a) En vanvittig rå motorsykkel BernhardB c)detailing tråd (nå rett før våren) ikke er i tråd med forumets ønsker er dra strikket litt langt!Flott S&S BernhardB. Skulle ønske du bodde i trøndelag så du kunne lært meg ett triks eller to! Fet sykkel uten tvil og enda flottere med din hjelp Nå er jeg A, godt oppdatert i detailerverdenen, så kjenner godt til Berhard og hans arbeid. B, jeg sa aldri at dette ikke er ønsket, jeg presiserte at detailermiljøet på bimmers er lite, og C, Ducati er definitivt kule sykler, men det er fortsatt eid av Audi og kommentaren min var å regne for en liten morsomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BernhardB Skrevet Februar 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2013 Takk for hyggelig tilbakemelding Penguin Siden detailermiljøet her er så lite så er det vel ikke noe i veien med å kanskje få endret litt på det, eller i det minste gjøre ett forsøk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Februar 5, 2013 Share Skrevet Februar 5, 2013 Kanskje det bør åpnes den detailer seksjon på forumet? vet at det er flere som over middels interessert i slikt her inne selv om vi ikke ser så mange show&shine tråder Pm meg med pris på en full pakke (nylakkert bil uten dype sår, men mye vaskeriper). innvendig lakkering av seter (om du gjør dette), motorvask og ja..hele greia Bilen har nye felger så de trenger ikke mye puss og gnikk. samme med eksosanlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå