robboandre Skrevet Februar 4, 2013 Skrevet Februar 4, 2013 Bilen min lader ikke,har byttet dynamo (ny) og batteri (ny),men den lader fortsatt ikke. Har prøvd å satt en startkabel direkte på dynamo og til karosseri uten hell!! Svar mottas me STOOOOOR takk
Julian Sommer Skrevet Februar 4, 2013 Skrevet Februar 4, 2013 Lyser lade-lampa i instrumenthuset når du setter tenninga på 2. hakket? Lyser ikke denne må den byttes for at bilen skal lade
robboandre Skrevet Februar 4, 2013 Forfatter Skrevet Februar 4, 2013 Sjekket det nå,og det lyser,takk for forslaget,visste jeg ikke. Kan det ha noe med et rele eller???
Vetle.Andreassen Skrevet Februar 4, 2013 Skrevet Februar 4, 2013 Sjekket det nå,og det lyser,takk for forslaget,visste jeg ikke. Kan det ha noe med et rele eller??? Hei , jeg hadde akkr samme opplegg på min e39 , jeg ladet batteriet mens jeg spiste pølser , dermed kom det seg det sitter et kontaktstikke som skal gi noe signal , å det er avhengig av å få spenning , hadde også nytt batteri btw ..
robboandre Skrevet Februar 4, 2013 Forfatter Skrevet Februar 4, 2013 Okey,takker,skal springe ut i garasjen å sette batteriet på lading til imårn,så prøver jeg da Kommer tilbake med hvordan det går
Julian Sommer Skrevet Februar 4, 2013 Skrevet Februar 4, 2013 Mål spenningen på batteriet før og etter du starter bilen da, hvis det ikke blir bedre etter å ha ladet batteriet. Bare for å se om den lader litt, eller ikke i det hele tatt.
robboandre Skrevet Februar 5, 2013 Forfatter Skrevet Februar 5, 2013 14.10 før start,13.5 på tomgang,under kjøring med kjørelys på,12.7,med langlys og varme på bakvindu,12.10,og hele tiden synker den nedover!!!Drittbil! Så på et koblingsskjema at dynamo går innom rele til fødepumpe,kan det være noe med det???
Julian Sommer Skrevet Februar 5, 2013 Skrevet Februar 5, 2013 14,1 før du starter bilen? Batteriet i seg selv skal bare ha en spenning på rundt 12,5.. Når du kjører derimot skal du ha litt over 14V.
robboandre Skrevet Februar 5, 2013 Forfatter Skrevet Februar 5, 2013 Det var rett etter at jeg tok av ladern!
robboandre Skrevet Februar 6, 2013 Forfatter Skrevet Februar 6, 2013 Ser på koblingsskjema at generatoren går gjennom fødepumperele og så gjennom motorstyringsreleet,ser ut som det blir rele-bytte imårn.
robboandre Skrevet Februar 6, 2013 Forfatter Skrevet Februar 6, 2013 Da var den nye dynamoen kjørt i benk,ladet over 14v,så da må vel alle sikringene sjekkes på nytt! Er det noen som vet om det er noen sikringer bak hanskerommet?
robboandre Skrevet Februar 12, 2013 Forfatter Skrevet Februar 12, 2013 Et skritt nærmere,bilen har hatt lading hele tiden,men glødingen står på konstant,så nå er gløderele/modulen også byttet,men same shit....nå står tempgiveren for tur,er det ikke den,står bare hovedhjernen igjen,skrekk og gru hvis den har tatt kvelden!
manta-a Skrevet Februar 12, 2013 Skrevet Februar 12, 2013 Har du sjekka att svingningsdempern din ikke e gåen.Va det på min.Og reima gikk rundt.Men klart ikke og henge skillelig med.Så derfor ladda den dårlig.E jo gummivulkin imellom,og den va borte hos meg.
robboandre Skrevet Februar 12, 2013 Forfatter Skrevet Februar 12, 2013 Takk for svar:) Ladingen er fin hvis jeg kobler fra strømmen til glødingen,problemet nå er å finne ut hvorfor den gløder konstant,merkelig bil det her
manta-a Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Sekkert gløderele som e gåent,prøv og skifte det kanskje,hørt att det e nå tilfeller med att de heng seg opp og så står de og gløde konstant...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå