Gå til innhold

Aktiv Sub i bmw 46 touring? TS-WX610A

Anbefalte innlegg

Hei Folkens

Jeg vurdere om jeg skal installere en aktiv sub i under bagasjerommet på min e46.

Men jeg lurer, er det noen som har erfaring med det? eller peiling på denne typen? Syns den virker veldig praktisk og ha + jeg får litt ekstra bass i bilen.

http://www.pioneer.com.au/au/products/2 ... /page.html

Vurdere og installere den slik som på bildet:

88nalud8lxnrk55hjr1t.jpg

Har også et annet kjapt spørsmål til.

Har installert Focal 130VB høytaller. Og på delefilter kan man juster 3 hakk, High, mid og Low. Jeg lurer bare på hva disse har og si for lyden?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. bassen: en aktiv bassløsning vil fungere. Spørs bare hva du forventer å få ut av det. Vil du bare ha litt ekstra så er det en grei løsning. Det er når man vil rocke litt med anlegget man heller tyr til andre løsninger :) Da gjerne med egen forsterker som driver et element i en litt større kasse. Utfordring nummer 2 er å få bassen gjennom gulvet. Det demper en god del av lyden. Skal selv i gang med noe i min E61 men har enda ikke funnet noen smart løsning på det der.

Vedr delefilter: Vil anta dette er nivået på diskant. Lytt deg frem til hva du føler låter best og velg den. Finnes ingen rett eller galt her da dette varierer fra bil til bil hvordan ting er montert. Om man synes diskanten er for krass så setter man den ned et hakk, eller om man skulle hatt mer diskant så setter man den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar:D

Jeg har hatt en kasse med JBL 12" sub og JBL forsterker i bilen før, men det ble i overkant mye i forhold til hva høytalleren klarte (dem var også koblet til forsterkern). Så nå bruker jeg kun høytallerene, og har rett og slett litt mangel på bass. Tenkte denne ville gi det lille ekstra:) Og den hindre ikke plass i bagasjerommet, noe en stor 12" Sub i kasse gjorde:P

Ok, Da skal jeg prøve med delefiltert. Håpte det hadde med at høytalleren ville spille litt mer bass:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det da. Men selv om utgangen på forsterkeren sto på minium og litt på selve spilleren ble det liksom litt feil. Kan være hele lydbilde i bilen. Men selvsakt, jeg kunne jo justere den endå lavere.

Men når men først har en så stor sub, må man jo kjenne det i setene:P

Men nå ønsker jeg bare en som skal ligge inn litt bass slik at lydbilde blir mer i, ja harmoni:) Og ikke tar vekk bagasjerom plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så høres det mere ut som om du har koblet noe feil på focalsettet ditt, for det skal fint holde følge med en 122 sub det.... Men hvis man monterer det i et orginalt plastfeste og kanskje bytter om på pluss og minus til en høyttalere, så er man ute å sykler med en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det fungert fint sammen. God lyd i høyttalerne når jeg koblet dem igjennom forsterkeren. Men fjernen det grunnet trengte plass Baki bilen.

Men nå er dem kun koblet rett i Sony spilleren. Og da vurdere jeg en aktiv sub som jeg kobler på sub utgangen på Sony spillern. Høyttalerne vil være direkte koblet til Sony spillern uten forsterker. Siden det er bare Cd spillern som lever blir det dårlig med bass syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hei igjen!

Vil bare si at jeg har kjøpt denne og montert den. Fikk det helt likt som på bilde. Lett og gjømme kabler osv. Og når man skal evt ha reservehjulet er det bare og skru av 2 skruere, koble utav kontakten, skru opp låse mutteren også kan man bare løfte alt utav. En veldig genialt patent vil jeg si. Og ikke minst god lyd! Det var dette som skulle til får og få lyden jeg ville ha. Hadde før en 12" JBL sub kasse, men denne lille greinen her låter minst like bra. Kan virkelig anbefalle denne. Også har man bagasje plass også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...