Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal ikke jeg dra den så langt å si at bilen er besatt :P men fredags kveld var jeg ferdig med å montere en m50b25 i min 318is, bilen funket helt fint til søndag formidag da jeg plutselig oppdaget at bilen stod i grøften, med tydelige spinnspor bak hjula var det ikke vanskelig å si at den ikke trillet dit, bilen var fri for strøm så når jeg skulle bruke startkablene så startet den ide jeg koblet de til, 3 forsøket startet den ikke av seg selv og bilen var kjørbar, og jeg oppdaget ikke flere problemer før i 1 tiden inatt da den nok engang stod og spant i grøftkanten, har pratet med 2 forskjellige verksted idag og begge med 2 forskjellige forklaringer på problemet :s

Verksted 1 mener at problemet ligger i at jeg har direktekoblet plussen til starteren direkte til batteriet (motoren er hentet fra en e34 så jeg hadde ikke den plusspolen ved siden av sikringsboksen)

Verksted 2 mener at at det er el-delen bake på tennigslåsen som forårsaker problemet mitt, har aldri vore borti dette før så håper noen har en god forklaring på problemet :)

kho2iol71pbwa97dyuzy.jpg

rqk1j8xis0ic979kpqee.jpg

Skrevet

Bilen har jeg parkert i garasje uten batteri, har ikke rørt seg ennå så kan vente litt før jeg kontakter tv-norge ^^ men for å holde seg til saken så hører jeg det gnistrer fra starteren når jeg sett batteriet i bilen igjen, så noe rart er pågang :)

Skrevet

hahaha det er jo bare de to tingene du har nevnt som kan være feil ;) Den ene er lett å finne ut av og ellers så er det jo bare å prøve og bytte tenningslåsen ;)

Skrevet
Med andre ord.. du har gjort noe du IKKE har peiling på.. greit å vite litt før du begynner å styre med motor..

Tror du alle studerer før de lærer? Mange er praktisk anlagt og dyktige på få ting til, noen har mye teori men ikke klarer utføre ting i praksis.

Skrevet
Med andre ord.. du har gjort noe du IKKE har peiling på.. greit å vite litt før du begynner å styre med motor..

Tror du alle studerer før de lærer? Mange er praktisk anlagt og dyktige på få ting til, noen har mye teori men ikke klarer utføre ting i praksis.

Det er jeg fullstendig klar over. Men hadde han faktisk hatt litt peiling på det han gjorde, hadde ikke det her skjedd..

Skrevet

Det er jeg fullstendig klar over. Men hadde han faktisk hatt litt peiling på det han gjorde, hadde ikke det her skjedd..

Mye mulig det men jeg syntes det er fint at folk tørr prøve teste litt grenser i den grad det ikke skader andre på noe vis. Nok av folk som bare sitter kun foran media når de kommer hjem fra jobb, uten intresse får prøve lære nye ting :-).

Mvh

Byggmester Bob :-).

Beklager brudd i tråden trådstarter.

Skrevet

Du er vel ingeniør siden du kjører turbobil ;)

Jeg tipper at plusskabelen på starteren din tar borti styrestrømmen til innslaget.. Den starter vel ikke? går vel bare på starteren?

Skrevet

Er utdannet elektriker så nei har ikke den kompetansen som *kreves* for å bytte en motor, men har allerede jort det 2 ganger (selvlært er vellært), har sjekket kablene til starteren, og utifra det man klarer å se nedi der så er det ikke kontakt, å bilen funke helt bra de 60mila jeg har kjørt i helga så noe rett må jeg nu ha gjort sm0k3d? ;) takker å bukker for svar, el delen er bestilt så forhåpentlivis kommer den idag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...