Gå til innhold

E46 320Cia Ettermontering Cruice Controll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har søkt litt rundt nå, og lurt på dette med cruice controll til bilen min.

Det ser ut til at det er så enkelt som å montere ratt med knappene. At det er såkalt "drive by wire", og at man bare trenger de kontrollene.

Stemmer dette på M52b20? Den ar DSC, i fall det sku spille noen rolle. 07/99 mod

Forsto det også slik at kablene for multifunksjonratt ligger klar frem til rattet. Iallefall det selger av bilen sa da jeg handlet.

Er det virkelig så enkelt? Eller er det mye mer som skal til? Mulig få kodet, så den vet det er koblet til?

Leste dette, men litt annen motor:

" I have a 2000 E46 323i and went from the old 'square' airbag non-multifunction steering wheel to a new round airbag M3 style steering wheel with multifunction (radio and cruise control work perfectly).

It did require a new wiring loom that a mate who works in bmw got for me and an update of the ecu but other than that it only took about an hour to do the changeover."

Skrevet

Er du sikker på du har DSC og ikke ASC? Mener DSC kom litt senere enn 07/99

På M54 (etter 09/2011) er jeg helt sikker på at det er plug and play, med M52 er jeg litt usikker da jeg mener å huske at den har litt annen wiring. Vær forsiktig og ta dine forhåndsregler når du jobber med rattet pga airbag.

Skrevet

Det er nok DSC på min ja. En kompis hadde lik bil, men 2000 mod. Den hadde derimot ASC.

Er klar over det med airbag ja. Blir nok å koble ifra batteri først iallefall. Litt kjipt å kjøpe nytt ratt, for så å finne ut at det ikke fungerer. Regner med at du mener 09/2001, ikke 11? :)

Får prøve å høre med BMW forhandler, evt GS i morgen om de vet mer presist for akkurat min motor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...