Lex-Talionis Skrevet Juni 25, 2013 Share Skrevet Juni 25, 2013 Skal vel passe rett på disse. Men dem er vel solgt ser det ut som. jeg har like til salgs i samme farge som på e46 lenger oppe her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrilleBjørn Skrevet Juni 26, 2013 Share Skrevet Juni 26, 2013 Med originalt understell så går de rett på fremme, men da har man bare 1mm klaring mellom felgkant og fjærbein, så her bør det brukes iallefall 5mm spacer. Bak går ikke uten spacer, tar i hjulhus på innerside. Må space ut her, min 3mm. Har du derimot coilovers så må du space ut mye mer, og sannsynligvis også "bearbeide" hjulbue en del for å unngå subbing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lex-Talionis Skrevet Juni 26, 2013 Share Skrevet Juni 26, 2013 Men er det mye forskjell på et på e46 til f30? Har et 48 uten spacere bak på min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrilleBjørn Skrevet Juni 26, 2013 Share Skrevet Juni 26, 2013 Man kan ikke bare se på ET, bredden på felgen er jo også med i regnestykket her. ET forteller jo bare hvor langt det er fra anlegg mot nav til senter av felg, så selv om en 8,5" bred felg med ET46 passer, vil det ikke nødvendigvis si at en 10"bred felg med ET46 vil passe. 10" felgen vil bygge ca 19mm lenger inn i hjulhuset og ca 19mm lenger ut mot hjulbuen, og da kan man fort få problemer med plass. Jeg kjøpte de felgene som Yngve solgte i denne annonsen, å har prøvd disse på bilen, og da er klaringene som beskrevet i forrige post. Min bil har M-understell med senkeskåler fremme, og jeg ser for meg at jeg skal space ut 8mm fremme og 5mm bak. De som har hatt disse felgene på bil med coilovers har måtte space ut opptil 20mm fremme og 10mm bak, og da må man valse litt i hjulbuene. Mvh - Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg