so3nd Skrevet Februar 9, 2013 Skrevet Februar 9, 2013 så altså, har ein ombygd 320 delebil med b28 som var montert 325 vanos hjerne med programvare frå ess i. (sikkert pga lettere med denne som ikkje har ews2) denne har då sikkert fungert bra på m52b28 motoren heilt til motoren blei sjært. skal nå bruke den samme hjernen å ledningsnettet til ein 318is med m52b28 motor. Er det skadeligt for m52b28 motoren at eg bruke 325 hjerne å styreenhet? mtp at den andre motoren blei sjært, kan det har nåke med saken å gjer? ser jo de at det er bare 1 hk i forskjell på 325 og 328 så vil kje tru det har mykje å sei men... noken så har peiling? mvh sondre
quandt1960 Skrevet Februar 9, 2013 Skrevet Februar 9, 2013 Vil anta at det er litt forskjellig timing på åpning og lukking mellom de. Selv om det bare er en hk i forskjell så betyr det ingenting. Du må og se på turtall dreiemoment/hk kurven og de er sikkert litt forskjellig uten at jeg kan bidra med noe mer konkret. Solenoiden har jo en sinnsyk hastighet å jobbe på så en liten forskjell kan ha store effekter på timingen. Jeg ville sendt en mail til BMW og begynt derfra for å være sikker. Selv om delenummer er lik så kan vel programmeringen kanskje være litt annerledes?
so3nd Skrevet Februar 9, 2013 Forfatter Skrevet Februar 9, 2013 ja de vil eg tru, men har sett litt i historikken frå der hjernen var montert før på den 328n og det står at den gjekk ganske så godt, gjekk frå ca 2006 - 2011 med denne motoren og hjernen å var ikkje store problemene med den utenom tikking.. (hmm) Trur eg berre tar sjanksen å ser koss den svive før eg gjere nåke
so3nd Skrevet Mars 15, 2013 Forfatter Skrevet Mars 15, 2013 starta nå vertfall=) sko nesten ha lagd en prosjekt tråd ... tetak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå