barelenny Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Har en 2004 mod. 316i Touring som i går begynte å spytte olje fra eksosen når eg startet den. Eg var først ute å startet bilen for å få litt varme i den før eg skulle kjøre, når eg kom ut igjen etter 5 minutter lå det en relativt stor oljeflekk bak eksosrøret, fikk ingen unormale indikasjoner når eg startet bilen og turtallet virket normalt. Når eg kom ut igjen stoppet eg bilen med en gang (var rundt 9 minusgrader ute). Hadde ikke tid til å se mer på bilen der og da, men har lest litt på forumet her og fant en tråd som mente det kunne være fryst veivehusvent. Idag tenkte eg å kjøre bilen inn i en varm garasje for å se litt på den, merket at oljenivået var sunket litt noe som virket naturlig. Sjekket også at frostvæsken var ok, noe den så ut til å være. Prøvde så å starte bilen, noe som resulterte i mer olje fra eksosen pluss tykk blå/hvit røyk. Oljelampa tente og motoren hørtes ikke bra ut. Slo av motoren med en gang. Fikk hjelp til å taue bilen inn i garasjen. Så har det seg slik at eg hadde problemer med bilen for et år siden, hadde da ikke olje fra eksosen men den begynte å spy ut hvit røyk en kveld, det viste seg å være toppakningen som var røket, denne ble byttet og toppen ble slipt og sjekket for sprekker. I tillegg ble veivhusventialsjonsventilen byttet. Så er spørsmålet mitt, er dette toppakningen igjen eller kan det være noe annet? Har ikke veldig mye peiling på bil men skulle gjerne hørt hva folk har å si før eg evt. leverer den på verksted. p.s. Det skal også sies at bilen småkjøres litt selv om eg vet dette ikke er bra, men kjører den god og varm med jevne mellomrom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Februar 10, 2013 Share Skrevet Februar 10, 2013 Ta en kompresjonstest i første omgang. Det er noe du greier selv hvis du får lånt deg en tester http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... er-151314/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå