slr88 Skrevet Februar 10, 2013 Skrevet Februar 10, 2013 Hei.. Bilen min går varm... Det som det begynte med var at jeg bytta radiator, pga den var gående nede.. Etter det var gjort fikk jeg ikke bilen opp i drift temp utenom på tomgang.. (Og i lange bakker) Bytta da termostat og fikk dette bra, men da viste det seg at bilen kokte selv om alt såg bra ut på termometeret i bilen (kom også varm luft) Etter mye luftings forsøk, leverte jeg den på verksted og de prøvde uten hell! De bytta og termostat igjen og feilen er der fortsatt noen som har en ide om hva det kan være? Kan det være at de ikke har fått ut lufta? (Fikk vite idag at de ikke har noe spesial verktøy for å lufte) Alternativet mitt der er muligens og sette den inn på et verksted med vakuum av/på fylling av ny kjøleveske? Krise håper på noen gode råd tips:)
lierbimmer Skrevet Februar 11, 2013 Skrevet Februar 11, 2013 Hei du. Hva slags motor sitter det i denne? Det sitter lufteskruer rundt om som du må bruke etter påfylling av kjølevæske. Kan være et sirkulasjonproblem i kjølesystemet ditt. sliten/def vannpumpe eller tette kjølekanaler. fin farge på kjølevannet? bruker bilen vann? blir slangen inn til radiator steinhard?
slr88 Skrevet Februar 11, 2013 Forfatter Skrevet Februar 11, 2013 318im43!! Bruker ikke vann.. Slangen blir ikke steinhard Men er varm og den som går inn til termostatt er kald.. Fargen er fin og rød som jeg kan se.. Lufte skruen er flittig brukt no for å prøvd å få den til.. Snakket med verksted og de hadde vakuum fylt kjøleveske.. Returstrålen er fin og blir bedre når turtallet går opp.. Skovlene er fine på vannpumpa, er sjekket på verksted..
Kjell Z3 Skrevet Februar 11, 2013 Skrevet Februar 11, 2013 318im43!!Bruker ikke vann.. Slangen blir ikke steinhard Men er varm og den som går inn til termostatt er kald.. Fargen er fin og rød som jeg kan se.. Lufte skruen er flittig brukt no for å prøvd å få den til.. Snakket med verksted og de hadde vakuum fylt kjøleveske.. Returstrålen er fin og blir bedre når turtallet går opp.. Skovlene er fine på vannpumpa, er sjekket på verksted.. Koker den når du kjører eller bare på tomgang?
slr88 Skrevet Februar 11, 2013 Forfatter Skrevet Februar 11, 2013 Begge deler, koker etter at jeg har kjørt en liten stund (kjørt opp i drift temp + litt til) eller når jeg lar den stå på tomgang (går opp tid drift + litt til) Alt ser bra ut på nåla i bilen..
lierbimmer Skrevet Februar 11, 2013 Skrevet Februar 11, 2013 Har du sjekket at el-vifte slår inn? du har vel ikke mekansik vifte med viskosekobling på denne?
slr88 Skrevet Februar 11, 2013 Forfatter Skrevet Februar 11, 2013 Tror det er el vifte Ja.. Nei har ikke sjekket denne, hvordan gjør jeg det? Går ikke når bilen et varm..
lierbimmer Skrevet Februar 11, 2013 Skrevet Februar 11, 2013 om vifta ikke skrur seg på når motor blir varm er det ikke rart at den koker på tomgang. den bråker nok ganske mye så du kan høre at den går. denne styres som regel av en egen tempføler. du kan koble den direkte til 12v for å sjekke om den virker i det hele tatt. sjekkliste. -bruker ikke vann og fargen er fin. -vannpumpa sirkulerer som den skal -hele systemet er 100% tett -Ingen luftbobler i kjølesystem. -slange fra termostat til radiator er ikke steinhard(tyder på sprekk i topp/blokk som gir trykk i kjølesystemt) -kjølevifte går og virker som den skal -termostat er ok -viser inne i bil går ikke over normalen(sammenlign med en lik bil om du er usikker) et seriøst verksted som kan bmw burde kunne finne ut av dette ganske enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå