Gå til innhold

E39 koker? :-(

Bruce
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

I går når jeg kjørte bilen så gikk tempmåleren over på det røde feltet ( og jeg stoppet selvsagt umiddelbart for å ikke ta motoren) og jeg lurer på om det er termostaten som er gåen?

Det som er greia er at slangen som går fra motor og inn til radiator er j*** varm og kjenes ut som det er noe helt vanvittig høyt trykk i den mens slangen ut fra radiator og inn på motor er veldig kald og ikke så veldig trykksatt...noen som har opplevd dette selv? Er dette en ting som skjer med 523 etterhvert som tia går?

Bruce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

en kompis har akkuart sliti med det samme problemet på sin 523i.

denne ble forsøkt luftet både på verksted og hjemme i garasjen uten hell.

her var det snakk om sprekk i toppen/blokka som førte til høyt trykk på denne slangen.

dette kan igjen føre til sprekk i plastikkdelen av radiator da disse ikke tåler allverden.

han byttet motor for å få løst problemt da ingen ville pelle opp motor for å trykkteste.

da til det bedre, en b28 motor.

ser ikke helt hvordan denne slangen kan få så høyt trykk ved at termostat er gåen da vannet ikke sirukeler fra radiator til termostat, men motsatt.

ta bilen med til et seriøst verksted som kan disse bilene og la de ta avgjørelsen.

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termostat, vannpumpe og ekspasjonstank kan jo være deffekt.

Ekspasjonstanken er ikke uvanlig at sprekker langt nede og inn mot radiator, dette ser du ikke før denne er tatt ut, kan selvfølgelig også være oringene på ekspasjonstanken som er morkne.

Har du ikke byttet vannpumpe, så kan du ha den med plastskovler og disse kan ha knekt.

Så er det termostaten som kan være deffekt selvfølgelig.

Har du ikke vann i olja, og har det ikke vært unormalt mye hvit eksos fra bilen, så ville jeg nok satset på å bytte termostat, vannpumpe og ekspasjonstank for å utelukke disse vanlige "problemene" til E39, koster deg drøye 1000,- så slipper du å tappe kjøpe kjøleveske for hver gang du skal bytte en og en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nei men når vi lufta kjølesystemet og hadde lokket til radiatoren åpen, kom den et smell med jevne mellomrom og mye luft...og så tok vi ut lufteskruen og da stod dampskyen til værs...noen her som vet hva det koster å få toppen planslipt? Evt hvor som er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...