Gå til innhold

Mail adresse til BMW tyskland


tomasbaj
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo,

Skal sende en mail til BMW i Tyskland fordi jeg trenger papirer pga trimming og godkjenning på BT.

Noen som har gjort dette før meg og vet hva mailadresse jeg kan bruke?

Er snakk om hvor mye chassis tåler av hk bl.a

sitat:

Kjøretøyet må ikke overstige effekten, av det denne Chassis typen er beregnet for fra fabrikk.

sitat slutt...

Er vel Alpina som har mest hk av E34....360 er det ikke? Men chassis er vel overdimensjonert vil jeg tru slik at dett nok tåler endel mer! Jeg vil vite HVOR mye mer det tåler :-)

mvh

Tomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel kanskje TÜV du skal snakke med? Jeg sendte de mail ang. godkjenning av en E30 en gang, og fikk papirer derifra mot en liten sum euro. Har dessverre ikke mailadressen, men den finner du sikkert via Google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel kanskje TÜV du skal snakke med?

Ok er det TUV jeg skal snakke med. Sendte en mail rett til BMW fabrikken jeg:-)

Men får vel google litt så får jeg håpe at det ordner seg til slutt! Takk for rask hjelp :)

tomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått svar fra både TÜV og Bayerische Motor Werke.

Fra førstnevnte ble svaret "Diese Auskunft kann Ihnen nur der Hersteller des Fahrzeug geben. Er ikke kjempesterk i tysk men det betyr vel noe sånt som at det er kun BMW som kan svare på dette.

Fra sistnevnte fikk jeg som svar at de har videresendt mailen min til kollegene sine i Norge(med kopi til meg).

Syns egentlig dette var litt merkelig. Ender vel opp med at BMW Norge sender en mail tilbake til Tyskland igjen? Hvorfor kunne de ikke bare svart meg?

Når jeg søkte på TÜV på google kom det opp mye rart men nettsiden jeg har sendt forespørselen via er denne http://www.tuv.com/de/deutschland/home.jsp

Kan vel ikke være så vanskelig å få greie på dette?

Hvis ikke blir det vel vanskelig å få kjerra godkjent :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMWs rolle i ombygningsprosesser har bl.a. blitt diskutert i denne tråden. Anbefales.

Takker, tråden var interessant lesing. Dog tror jeg ikke det blir nødvendig å sette bilen hos Bilia pga jeg verken skal bytte motor eller bygge om fra 518 til M5 eller hva det måtte være. Skal kun montere kompressor(ESS). Vet at SS Performance får godkjent biler med kompressor pga en kontakt de har i TÜV i Tyskland, ergo må jo chassis tåle påkjenningen! Men trenger uansett papirer på at dette stemmer skal jeg ha noe håp om å få kjerra godkjent.

Har vært innpå tanken å høre med Tarjej i SS men tviler vel sterkt på om han gir ut dette(eventuelt stemplet fra TÜV og ikke Tarjej selv for det vil jo ikke være gyldig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:

Kjøretøyet må ikke overstige effekten, av det denne Chassis typen er beregnet for fra fabrikk.

sitat slutt...

Er vel Alpina som har mest hk av E34....360 er det ikke? Men chassis er vel overdimensjonert vil jeg tru slik at dett nok tåler endel mer! Jeg vil vite HVOR mye mer det tåler :-)

Så lenge BMW ikke vil si hvor mye E34-oppsettet tåler av effekt - og det vil de jo ikke - vil Statens Vegvesen ta utgangspunkt i den modellen med høyeste ytelse som biltypen kunne leveres med som ny. Derfor er det vanskelig å få godkjenning for noe som overgår dette.

Husk at ved en godkjent ombygging vil man often få et maksimalt dreiemoment man må forholde seg til, ikke bare en maksimal ytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få lov å få maks effekt godkjent i E30 så hadde jeg dialog med Biltilsynet og Alpina og Hartge.

Etter noen telefoner og mailer til Hartge fikk vi bekrefta at det ikke var gjort noen endringer på rå karroseriet og at det var montert stivere på støtdempertårn og større frambremser.

Så dette skal gå an å få til på E34 også vil jeg tru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...