glue Skrevet Februar 12, 2013 Share Skrevet Februar 12, 2013 Dette gjelder en m52b20 I oljelokket er det en slags gul gugge, og da jeg byttet termostat fant jeg noe som minnet om skikkelig porøs kalkstein inne i termostathuset. Peilepinnen er bare olje på og oljen er brun og fin, ser heller ingen tegn til olje i vannet. Er det noe galt med motoren eller er det bare slam som kommer av seg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet Februar 13, 2013 Share Skrevet Februar 13, 2013 Hvis motoren blir mye småkjørt kan det være bare kondens faktisk, men vanskelig å gi noe konkret svar på det der bare utifra bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet Februar 13, 2013 Share Skrevet Februar 13, 2013 Hvit guffe på oljelokket er helt vanlig på vinteren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikSimo Skrevet Februar 13, 2013 Share Skrevet Februar 13, 2013 Med mindre det forsvinner vann, så er det lite sannsynlig at det er gåen topp eller toppakning. Maskina ville dessuten gått varm. Det der er nok enten kondens som allerede er nevnt, eller at tett veivhusventilasjon med tilhørende slanger. Tar det litt tid fra du tørker av peilepinen og setter den på plass til at ny fersk olje finner veien til pinnen? Disse går ofte tett, og de uoriginale er ikke kjent for å holde lenge i norsk vintertemperatur. Er ganske trangt å bytte, ettersom den sitter under innsuget, men er til gjengjeld ikke så fryktelig dyr. Brukte vel drøye to timer når jeg måtte bytte på gamle bilen min.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå