adne95 Skrevet Februar 12, 2013 Skrevet Februar 12, 2013 Hei! Vurderer å bytte innsug for mer effekt, har en 2000 modell 523i så har M52TUB25 motoren. Men har sett så mye forskjellig info om dette, så må spørre selv: Hvilken motor bør jeg hente innsug fra? noe annet som må modifiseres/byttes? og mister jeg bunndrag og/eller dreiemoment om jeg bytter innsuget? blir selvfølgelig omprogrammering/chipping i tillegg, er dette tilnærmet fullgodt med å bytte hjerne til en fra 525i?
killarinc Skrevet Februar 12, 2013 Skrevet Februar 12, 2013 så vidt jeg husker må du bruke m54b30 innsug.
adne95 Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Skrevet Februar 13, 2013 etter å ha lest i evigheter i diverse tråder på http://forum.e46fanatics.com, fant jeg http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=710600 . en som bytta, brukte fra M54B25. muligens noe mindre effekt, men slipper å bytte/modifisere blant annet DISA, luftmengdemåler og spjeldhus hvertfall i forhold til å bruke B30 innsug. en annen ting, er litt fram i tid, men vurderer nye headere. uten katalysator såklart, men åssen gjør jeg det med lambda-sondene? om jeg i hele tatt får montert de, vil de da vise feil og motorlampa lyse konstant?
JulianS Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Jeg har manifolder til m52 uten kat. Altså fra m52b25 (ikke tu) Ikke bytt innsug den lille effekten du får, får du helt på topp. Og du mister endel i mellomregisteret. Det er en grunn for at bmw har lagd den motoren sånn!
adne95 Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Skrevet Februar 13, 2013 Jeg har manifolder til m52 uten kat. Altså fra m52b25 (ikke tu) Ikke bytt innsug den lille effekten du får, får du helt på topp. Og du mister endel i mellomregisteret. Det er en grunn for at bmw har lagd den motoren sånn! okay, åssen blir det da i forhold til lambdasondene? og det passer mot resten av eksosen? er det bare helt på topp det hjelper, så blir innsug satt langt ned på prioriteringslista mi ingen banebil, så kun toppeffekt/peak er ingen gunstig investering syns det er veldig rart at de lagde 0-forma innsugskanaler når "portene" i blokka er D-forma da? åssen kan det bli effektivt? men at det bare har innvirkning helt på topp, høres logisk ut i mitt hue hvertfall. er jo med full flyt utforming osv har mest innvirkning
JulianS Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Lambdasondene sitter på er ganske sikker på at det passer rett åå originaleksosen ja, skal sjekke opp i det
killarinc Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Vis du først skal gjøre det så burde du ta b30 innsug da vil du ihvertfall merke en effekt og det å bygge om er ikke noe problem da du kjøper et ombygningskit fra turner.
adne95 Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Skrevet Februar 13, 2013 Lambdasondene sitter på er ganske sikker på at det passer rett åå originaleksosen ja, skal sjekke opp i det okay, men ingen problem om det ikke passer 100%, bare det er mulig å få det te å passe
adne95 Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Skrevet Februar 13, 2013 Vis du først skal gjøre det så burde du ta b30 innsug da vil du ihvertfall merke en effekt og det å bygge om er ikke noe problem da du kjøper et ombygningskit fra turner. ombygningskitet er kun for å kunne montere spjeldhus fra M52 på M54 innsugsmanifolden luftmengdemålern, disaenen og selve spjeldhuset er større på M54B30..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå