E46sedan Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 Hei, jeg ble forrige uke eieren av en 1998 sedan E46 318 Den har en feil med vindusheisen på fører siden, motoren går rundt men vinduet rører seg ikke, men åpna døra og fant ut at den hadde blitt åpnet før siden det var skjært i den fukt tingen. Lå også masse glass biter inni døra! men som sagt så fant jeg ut at jeg måtte kjøpe ny vindusheis. spørsmålet her er hvor er det billigst å kjøpe ny? motoren fungerer så den trenger jeg ikke Har også fyllt på kjøle væske 2 ganger, den peile pinnen flyter til topp og så etter 2 dager har den nå sunket ned halvparten så den er snart på lav igjen. Ingen av slangene blir harde så er ikke noe trykk, og den går aldri over midten på temperatur måleren heller, så hva kan det være? Også lurer jeg på om reflektorene tåler 100 watt pærer i blend og fullt lys ( er ikke selvjusterende )
E46sedan Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Skrevet Februar 13, 2013 vet noen forresten pris på delene som skal til for å bygge den om til xenon? jobben klarer jeg evnt selv
Lars89 Skrevet Februar 13, 2013 Skrevet Februar 13, 2013 www.koed.no er rimelige og greie. Vindusheismekanismen har delenr 51337020659 http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... ism_front/ Ang. lekasjen er det ofte en kobling bak på toppen som lekker, men radiator og ekspansjonstank er også svakheter. Denne koblingen har delenummer 11531708808 http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... hermostat/ Ang. lys ville jeg ikke installert 100w. Xenon-ombygging kommer an på hvor seriøst du skal gjøre det. Skal du ha det som originalt er det svært omfattende og dyrt, men klarer du deg med ettermonterte løsninger får man xenon ettermontering til et par hundrelapper, evt nye lykter med linse og xenon for 3-4-5K.
lassew93 Skrevet Februar 14, 2013 Skrevet Februar 14, 2013 Har selv hatt problemer med lekkasje av væske, men da var det ekspansjonstanken som hadde en lang tynn og usynlig sprekk (usynlig før jeg trykktestet). Bytta ekspansjonstanken og alt var ok, helt til nå sist uke, da den plutselig mangler kanskje en liter. Sjekk tanken, koblingen, o-ringene og radiatoren.. MEN FOR ALL DEL (!!!) IKKE bruk radiatorsement, det er sikkert det dummeste du kan gjøre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå