asgeir94 Skrevet Februar 18, 2013 Forfatter Skrevet Februar 18, 2013 det er veldig rart. ingen på jobb skjønner hva som er galt. også en som jobber på et verksted som bygger motorer er leder for benking og bygging av motorer og han også skjønte ikke hva det var da vi ikke finner noe galt i selve blokka og toppen
asgeir94 Skrevet Februar 27, 2013 Forfatter Skrevet Februar 27, 2013 har drevet litt og skrudd litt de siste dagene nå. dett jeg nå har funnet ut er jo at vi ikke fant en eneste ting som var galt med den motoren jeg tok ut og lyden er den samme på den som er satt inn. det ble flyttet over dysene med nye spisser. har tatt ut dysene nå og tatt dysetest på nytt etter at spissene har gått seg til litt og disse er fine. kakler enda. koblet til diagnose og den fikk ikke kontakt med bilen. vi har 5 diagnoseapparater på jobb og ingen får kontakt med bilen. vi har jo tenkt lenge at det er noe som er flyttet over som har tatt med seg lyden. trodde jo det var dysebank. konklusjonen nå er jo at det kan være det lell. er den hjernedød tro? (styreenhet) dyse 4 har jo en ledning som får signal når den skal åpne og da vet jo hjernen når andre skal åpne. kan det da være at hjernen sender feil signal og jeg da får bank og er derfår jeg ikke får kontakt med diagnose? hva tror dere om denne teorien? at hjernen må skiftes
Aroid Skrevet Februar 27, 2013 Skrevet Februar 27, 2013 Regulerings ventilen under pumpa kan gjør du får hard gange på motoren. For høy tenning eller solenoid ventilen under pumpa.
asgeir94 Skrevet Februar 27, 2013 Forfatter Skrevet Februar 27, 2013 er denne noe jeg kan skifte selv? er det ikke litt rart at dette er på begge motorene når han jeg kjøpte den gir seg ikke om at motoren ikke er i orden. han sa og mener enda at motoren er 100% i orden og den gikk som en klokke når han tok den ut. men jeg bruker samme hjerne som den som var i bilen fra før. puma er jo også skiftet. (ikke den samme som sto i bilen)
asgeir94 Skrevet Februar 27, 2013 Forfatter Skrevet Februar 27, 2013 signalet kan jo være fint men på feil tidspunkt. alså før stempelet er til rett posisjon. går fint an og måle signal med et multimeter men d er når er stempelet på rett plass?
bmwmaxi Skrevet Mars 1, 2013 Skrevet Mars 1, 2013 Du har ikke løse magneter på innslaget til ac-pumpa?
asgeir94 Skrevet Mars 4, 2013 Forfatter Skrevet Mars 4, 2013 nå er feilen funnet når jeg byttet motor så satt jeg jo alt likens som den jeg tok ut. da ble d jo samme lyd. feilen var dyserørene fra pumpa. røret som sto på 2 på pumpa gikk til syl 3 å rør som sto på 3 på puma gikk på syl 2. altså de var forvekslet. regner med forige eier satte disse feil da han var av med toppen. men nå er motoren helt fin
bmwmaxi Skrevet Mars 4, 2013 Skrevet Mars 4, 2013 Da har du i det minste godt med reservedeler. Men ble litt ekstra arbeid.
asgeir94 Skrevet Mars 4, 2013 Forfatter Skrevet Mars 4, 2013 jepp. men har lært mye av dette da. kan ganske mye om motoren nå og vet omtrent av hvær eneste skrue
kenneth931 Skrevet April 2, 2013 Skrevet April 2, 2013 Hei, har det gått ann å fått sjett/hørt på motorn din ein tur? har jo samma motorn sjøl. Tikke fælt! Høre nesten kun tikkinga inni biln under kjøring. Kanskje du har nå idea? Kjøre fra Trondheim te Ørland nesten kvar helg, kunna ha svengt innom jobben din eller Agdenes eller nå sånt. Du veit kæm æ e, jekk på Fosen VGS åre førri dæ - Kenneth Paulsen, kompis av Gunnar og Arne & Co
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå