Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Fikk denne i dag:

28840mo.jpg

Står at det har med avgasser å gjøre i manualen.

Jeg tok heftig underspyling igår så det er kanskje det som har forårsaket dette?

Farlig å kjøre med ? (tenker å kjøre med den til den blir varm - og tror den slukker da)

Skrevet

Det er et varsel for at noe med/rundt motoren er feil, så det kan være mange ting. En diagnose vil gi deg korrekt var.

Skrevet

I manualen står det at det dreier seg om at avgassnivået er for høyt.

(Har fått feilmelding på en o2 sensor på diagnose i forrige uke, men ingen feilmelding da eller før nå)

Det står ingenting om at dette er en motorfeil...eller du mener kanskje avgassnivået er tilsvarende motorfeil..?(det hørtes sarkastisk ut, men ikke ment slik)

Skrevet

Ser mer og mer ut som o2 sensor som har tatt kvelden (etter å ha googlet den varsellampa..)

Hvor mange o2 sensorer er det på E46 m3 ? væææær sååå sniiillll å hjeeeelp!

Skrevet

Få tatt en diagnose før du begynner å bestille deler.. :D

Det er en motorlampe, og dette har sammenheng med avgass pga det er o2-sensorene som registrerer feilen i fleste tilfeller.

En diagnose vil også fortelle deg hvilken av sensorene som ikke virker.. :)

Skrevet

Ja, har tatt diagnose i forrige uke og fikk "av-og-til feil på en sensor" men nå har den kanskje tatt kvelden :-(

Bestiller bare begge 2 ettersom de koster 100 dollar pr. stk på ebay (BOSCH) :-)

Men spørsmålet er, hvor mange o2 sensorer er det på M3 ? i Usa har de 4 (2 på grenrør) men dette tror jeg ikke vi har på Eurospec, altså kun 2 på min..(ingen kat på grenrør)..

Skrevet

Det er jo langt ifra sikkert at det er noe feil med 02 sensoren.

Min (ikke M3) fikk samme symbol, men det var fordi o2 sensor målte feil verdier på avgass pga annen feil i/rundt motor. Den fikk feil blanding luft/bensin pga helt åpen tomg. regulator.

Den feilmeldingen du fikk, var det på o2 sensor?

Skrevet
jepp.

2 o2 sensorer på M3 og en eksostemp. sensor :)

Ikke helt riktig.

Du har fire O2-sensorer (2 pre-cat og 2 post-cat).

Ved installasjon av 100-cells race-cats på min fikk jeg opp samme lyset. Diagnose viste at post-cat sensorene leste for høye verdier (antakeligvis på grunn av mer flow).

Jeg har i ettertid deaktivert disse via software.

Greit å vite hvilke(n) av disse fire som gir feillyset før du bestiller nye.

Skrevet
fjuska den?

Vet ikke om dette spørsmålet var rettet til meg eller trådstarter.

For min del var det ingen merkbar forskjell med lyset på.

Skrevet

Det er vanlig motorlampe. Det er ikke gitt at det er noe feil med avgass / lambdasonde.

At man får feil på lambdasonde betyr ikke alltid at den er defekt, men også at den har registrert unormalt høyt o2 innhold i eksosen.

Det kan være flere grunner som eksoslekkasje, falskluft, feiltenning osv.

Dette har jeg vært borti veldig mange ganger på E46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...