Gå til innhold

Høytaleroppgradering, trenger tips

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har oppgradert anlegget mitt i min E91 fra hifi til Gladen X-ION 200 i front og Mosconi One 4 forsterker. Jeg er ikke fornøyd med mellomtonen og diskanten på dette settet hvor jeg synes lyden blir for spiss og lite detaljert, og har nå bestilt Focal 100KRS som visstnok skal være mye bedre og passe mine ønsker.

Her er mitt spørsmål:

De nye Focalene har fire skruehull, mens originalhøytalerene (og Gladen-settet) har tre. Jeg vet at det finnes adaptere for å komme rundt dette, se bildene under, men finner ikke disse noe sted. Noen som vet hvor jeg får tak i disse? Eller noen som har tips på andre alternativer for å feste høytalerene?

Om noen andre har gjort en tilsvarende jobb og har tips og dele, mottas dette med stooor takk.

Her er noen bilder fra en som har gjort installasjonen før meg http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=540954

irilw6tg5sydnkfyshib.jpg

Dør med originalhøytaler

ijgminvagf0396gp8a9l.jpg

Fester til originaløhøytaler

biw3i3c7uddcg5xou54e.jpg

Adapter til Focal

x4oa9iroth0jhwixmxtc.jpg

Adapter med Focal

vfru36ot1i8qr5wa8396.jpg

Ferdig installasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med her for akkurat det samme skulle jeg også hatt tak i til min E91. Jeg har sett endel tråder på amerikanske forum at folk har fått tak i, men det har nesten utelukkende vært via andre forum-medlemmer som lager selv (folk som har tilgang på CNC maskin etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ikke være værre enn å skjære til ei plate med tynn spon (tynnere enn de originale skruene) eller kryssfinér, bore hull til skruerene som er der og sette på muttere og skjære nye hull til Focalene :) Stikksag eller fres, og en drill med bor så har man ordnet seg adaptere på 15 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kanskje ikke så rart at det ikke blir den beste lyden når høyttaleren er festet i pappen og kun er 4" stor ;)

Absolutt ikke. Men er kanskje mulighet for en midbass et sted? 4" funker jo bra som mellomtone :)

Ligger en 8" sub under hvert forsete som spiller midbass og sub, så 4" i døren makes sense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kanskje ikke så rart at det ikke blir den beste lyden når høyttaleren er festet i pappen og kun er 4" stor ;)

Absolutt ikke. Men er kanskje mulighet for en midbass et sted? 4" funker jo bra som mellomtone :)

Ligger en 8" sub under hvert forsete som spiller midbass og sub, så 4" i døren makes sense.

Stemmer det, glemte det et øyeblikk her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...