Julian Sommer Skrevet Februar 14, 2013 Share Skrevet Februar 14, 2013 Får ikke opp igjen hanskerommet i min E30 i det hele tatt lenger. Har vært vanskelig å åpne siste tiden. Hva må jeg gjøre for å fikse dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Februar 15, 2013 Share Skrevet Februar 15, 2013 Låsemekanismen til hanskerommet er ødelagt, så du vil trenge en ny. Dette er en meget vanlig feil, og av den grunn anbefaler jeg egentlig ikke å finne en brukt lås. For å få opp hanskerom med ødelagt låsemekanisme, prøv dette: Skru opp hengslingen i forkant av hanskerommet; dette er tre skruer som du kommer til fra nedsiden av hanskerommet, mot torpedoveggen. Når skruene er løsnet, pass på å ta imot hanskerommet som nå vil falle nedover. Nå kan du stikke inn et egnet instrument for å klemme sammen låsetungene på hanskeromslåsen, og så er hanskerommet åpnet. Bytt lås og skru hanskerommet på plass igjen. Tidsforbruk: Fra 25 minutter til 3-4 timer. (NB: Dette metoden er slik jeg husker jeg gjorde det på en E28 for noen år siden, og jeg mistenker at hanskeromskonstruksjonen i E30 er tilsvarende, uten at jeg er 100% sikker.) Alternativt kan du demontere håndtaket til hanskerommet og prøve å lirke opp låsen ved å betjene stagene på innsiden med et skrujern. Alternativ 3 er å skjære i stykker selve hanskerommet for å komme til låsemekanismen. Kjøp nytt (brukt?) hanskerom. Ikke min favoritt, men mye bedre enn det noen velger gjør: Ødelegge dashbordet ved å bruke brekkjern for å åpne hanskerommet. Hvis ikke noe av dette frister, kan du spørre hos din merkeforhandler når du kjøper ny lås om hvilken metode de bruker, og hvor lang tid de pleier å bruke. Siden dette er et vanlig problem, bør du også finne mer informasjon hvis du googler "E30 glove box" sammen med "stuck" eller lignende. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Februar 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2013 Tusen takk for meget bra svar, Barockengel! Da skal jeg nok få det til Hehe når man må bruke brekkjern til noe INNI bilen sin.. Da har man virkelig gitt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå