Gå til innhold

Tips til oppgradering av lyd e39 Touring?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en e39 Touring med original telefon, mk3 og 16/9 navi. ikke original sub, har vel standardanlegget med 8 høyttalere.

Som alle med e39 vet er lyden latterlig dårlig, jeg har faktisk bedre lyd i dusjen min, uten å overdrive :shock:

Har lyst til å bytte ut dette, enten med kraftige høyttalere, alternativt en aktiv sub. Noen erfaringer? bytte ut alle høyttalerne er egentlig å foretrekke så jeg slipper å ha egen sub. Ser at ved bytte av alle høyttalere så mister jeg telefon delen? Grunnet originale har 2 tilkoblinger, mens andre har 1?

Når det kommer til anlegg er jeg mer grønn enn jeg vil være, og hadde satt veldig pris på innspill. Jeg er ingen råner, men fylde i lyden og bass man i d minste kjenner er å foretrekke :)

Mangler forresten tv-modul til min 16/9 som støtter fullt bilde da den jeg hadde ikke fungerte, noen som har?

Setter veldig pris på all hjelp med dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har minste drittsystemet i min bil. Satte inn en blaupunkt 555 pnp forsterker så lyden ble sterkere men ikke bedre.

Skifta så frontsettet i dørene foran og justerte litt lyden på originalspilleren ( ned med diskant osv) Bare søk litt på forumet så finner du bilder av hvordan jeg gjorde det med frontdørene. Bare søk etter gladen og evt mitt brukernavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...