Gå til innhold

e36 m3 3.2 ulyder. Slitt diff ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann! har i det siste hatt en rumlelyd som jeg tror kommer fra høyre bakdekk. Lyden kommer kun i hastigheter over 50, og påvirkes ikke av svinging, bremsing, gassbådrag eller noe. tenkte først det var et hjullager som var dårlig. så jeg løfta bilen opp og snurra på bakdekkene og fant ingen lyd.

i tilegg til dette er det en klunkelyd ved giring og når jeg slipper gassen. lyden kommer spesielt ved lavt turtall og mye gass for så å slippe gassen igjen. kan også nevne at lyden er veldig sterk når jeg setter den i reverse etter å ha kjørt litt.

i sammenheng med dette har jeg sjekket:

traverseforinger

svingarmsforinger

hardykobling

byttet opphengslager til mellomaksel

skiftet girkasseolje

noen som har noen forslag?

Skrevet

subscribed.

har også rumle lyd ved høyresvinger bakifra...og klunkelyd midt under bilen når jeg setter den i revers og rygger litt brått (med gasspedalen)men diffen min var byttet relativt nylig så tror ikke det er den..

Gi gjerne beskjed om du finner ut av dette.

Skrevet
subscribed.

har også rumle lyd ved høyresvinger bakifra...og klunkelyd midt under bilen når jeg setter den i revers og rygger litt brått (med gasspedalen)men diffen min var byttet relativt nylig så tror ikke det er den..

Gi gjerne beskjed om du finner ut av dette.

Eg har jo ikke bare høyresvinger , men hele tiden :P har kjøpt ny diff olje nå , så får eg se om det er noe spon i gamle olja

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Skrevet

Har da funnet ut av problemene ! Romlelyden bak kommer altså av et slitt hjullager. Var ikke sånn veldig slitt , men hører det jæævlig godt når jeg kjører !

Angående klunkelydene er det rett og slett litt slark i drivlinjen. Dette kommer av kubbeakslingen som er inne i girkassen! Er helt normalt og ikke farlig å kjøre med! Man merker sånne klunkelyder myye bedre når man har polyforinger og en grom clutch !

Skrevet
Har da funnet ut av problemene ! Romlelyden bak kommer altså av et slitt hjullager. Var ikke sånn veldig slitt , men hører det jæævlig godt når jeg kjører !

Angående klunkelydene er det rett og slett litt slark i drivlinjen. Dette kommer av kubbeakslingen som er inne i girkassen! Er helt normalt og ikke farlig å kjøre med! Man merker sånne klunkelyder myye bedre når man har polyforinger og en grom clutch !

Du fant ut av det ja, skulle akkurat til å foreslå hjullager da det ofte bare gir lyd når det er belastning på det. Hadde det samme på min 523.

Jeg var faktisk ikke helt sikker før jeg fikk byttet det, kunne ikke kjenne slark ved å kjenne på hjulet heller.

Skrevet

Problemet mitt kan ikke være hjullager ettersom jeg kun hører en rumlelyd når jeg svinger (til høyre) i lave hastigheter (10-30kmt)??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...