Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er ikke jeg så stø på dette her, men innpresset på de nye felgene må ikke avvike mer enn 7,5 eller 15mm, dvs at du ikke kan sette på 5-serie felger som gjerne har innpress på rundt 20mm.

Videre må ikke dekkets rulleomkrets (omkrets) avvike mer enn +/- 5% av "original omkrets".

Det finnes dekkalkulatorer på nettet som kan hjelpe deg med å finne alternative dimensjoner (med tanke på rulleomkrets). Har lagt inn dimensjonene du setter som eksempel, og fått avvik på 1,62% på fordekkene og -0,19% på bakdekkene. Så dimensjonen på dekkene du har gitt som eksempel er innenfor regelen om omkrets-avvik.

Men jeg er ingen fagmann innen området, så om dette er alt som skal til for å få det "godkjent" vet jeg ikke. Men les gjerne på følgende to linker:

http://dekkalkulator.com/

http://www.dekkimportorene.no/dekkdimisjoner.html

edit:

Ser nå at jeg kanskje ikke svarte på hva som faktisk var spørsmålet... :)

Skrevet

Fine linker du la til flott... lest litt og det står jo ganske klart at de må være samme dim foran og bak om det er det på bilen orginalt, det er det som jeg lurer på. Når jeg ser på det er det veldig mange som har bredere dekk bak en foran. Flott på en bil som trekker på bakhjula. Kjører alle de uten lov?

Skrevet

Er lovlig det, så lenge det er rammet inn i den lappen som i døra når du går inn på førersiden. min har 225 foran og 255 bak i den lappen, og ruller nå med 235 fremme og 265 bak. og da kommer jo den regelen inn med det -+5 avvik i omkrets

Skrevet
Er lovlig det, så lenge det er rammet inn i den lappen som i døra når du går inn på førersiden. min har 225 foran og 255 bak i den lappen, og ruller nå med 235 fremme og 265 bak. og da kommer jo den regelen inn med det -+5 avvik i omkrets

Bredden på dekket har ikke noe å si ifht dekkets rulleomkrets..? Det er det jo profilen/høyden på dekket som avgjør...

Skrevet

Nydelig... det står et 47 på 6,5" felger da blir det vel feil med 8,5" med et 35 det er jo mer en 15 mm til sammen(er jo 7,5 på vær side) som er lov blir dette sett nøye på?

Skrevet

Du kan ringe BT og spørre. Spør etter teknisk og be de om hjelp.

Bare ikke bli sett til bergen :P Han jeg snakka med der brukte FØRTI-NI minutter på å tenke på alle mulige variabler, for så å komme frem til at det gikk :P

Skrevet

Fant lappen nå er det mulig å være så blind... 245.45.17 og 255.35.18 det var det som stod på lappen da blir det etter boka 215.35.19 et 35 så skulle det ikke bli noe problem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...