Gå til innhold

535ia E39 - raslelyd/tikkelyd

LocoTonio
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg en 535 for en uke siden. Har kjørt snart 1000km og det har oppstått en raslelyd/tikkelyd på tomgang. Kommer fra sylinder 1-4/høyre del av bilen foran.

Har lest litt rundt og har fått med meg at kamkjedestrammerene på V8'erne er en svakhet. Og ettersom jeg har kjørt 1000km, så har jo oljenivået endret seg litt. Kan det ha noe å si?

Lyden er konstant, og er der kun når bilen er varm. Lyden er der når du ruser den litt også, men hurtigere.

Sinnsykt irriterende og leit å få problemer med en bil som er en uke gammel. Spesielt rett før jeg og 2 kompiser skal til Lillestrøm på MC-messe...

Tusen takk for alle svar!

- LocoTonio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, takk for tipset Thundercunt! :)

Har ikke fått sett over det enda. Men de snakka om at det var stor sjanse for at det bare kunne være eksospakningen på en av sylinderne som var dårlig. Da det kommer helt inne fra, og høres godt under bilen på høyre side. Det skjer også kun når bilen har fått litt varme i seg. Metall utvider seg jo når det blir varmt.

Skal ikke si noe helt sikkert, da jeg ikke har fått sjekka selv enda. Men kan komme tilbake når jeg har sett mer over det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...