Gå til innhold

Vannlekkasje bak E91LCI

kladden
 Share

Anbefalte innlegg

Oppdaget plutselig at det er kommet betydelig med vann inn bakerst i batteri-brønn og forsterker-brønn. Kan ikke helt finne ut hvordan vannet kommer inn. Har tørket brønnene helt og testet litt. Prøvde å tømme vann i rennene i forbindelse med takluken, men vannet ser ut til å renne slik det skal gjennom rør og ut bak ved bakluken. Ser ikke ut som om det kommer gjennom baklyktene heller. Høytrykksvasket her en dag og sjekket, men like tørt. Underlig.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du panorama tak?

Dette er visstnok ett kjent problem. Jeg ble tipset om det da jeg planlegger å montere en lydprosessor der originalforsterkeren sitter.

Visstnok drenasje fra panorama tak og lekk baklykter. Gjennom føring til kabel for hengerfeste kan også lekke. Løs tankpåfylling og ventilasjonsflappen kan også lekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem på min e91 uten takluke, etter mye testing med høytrykkspyler, og vanlig vannslange både over/under bilen kom det aldri noe vann inn. Kontaktet et verksted som også sjekket uten å kunne finne noe tegn til lekkasje. Ble fortalt at de hadde hørt om lignende tilfeller med biler som hadde vert "frosset"(evnt lengre kuldeperiode) for at det så ble mildt/regn og at noe drenering/tetningslister ikke helt hang med da. Merket aldri noe mer til problemet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...