X5_Power Skrevet Februar 18, 2013 Share Skrevet Februar 18, 2013 Hei Jeg har en X5 E53 03 model, der jeg har byttet ut hele stereo anlegget mitt og fått montert inn nytt. det som er blitt montert inn er: Pioneer 2DIn AVH-4300 DVD JL Audio C5-650 component sett framme og bak Kicker 700.5 forsterker Det som jeg sliter litt med er at viss jeg skrur opp bassen så er det så lite som skal til før høyttalerne bak begynne å klirre/rister. Synes at det er litt dumt når jeg har brukt så mye penger på et bra anlegg så kan jeg ikke bruke det skikkelig pga. klirring Så er det noe jeg kan gjøre for å prøve å bli kvitt det? bruke isolering matter, lime fast dør trekket etc. takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet Februar 18, 2013 Share Skrevet Februar 18, 2013 Det du må finne ut av her er HVA som klirrer. Hjelper lite med dempematter etc. om du ikke finner kilden til problemet Ta gjerne av dørtrekket og bank og rist litt på diverse og se om du får fremprovosert lyden. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X5_Power Skrevet Februar 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2013 for meg så ser det ut som det er dør trekket for når jeg tar av dør trekket så forsvinne lyden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet Februar 18, 2013 Share Skrevet Februar 18, 2013 Er alle klips inntakte? Da kan det nok hjelpe å legge noe mellom dørtrekk og dørblad for å hindre at dette klirrer mot hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X5_Power Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2013 Ja alle klipps er på plass. Lurer på om jeg skal handla inn noe vibrasjons matter å prøve me det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet Februar 19, 2013 Share Skrevet Februar 19, 2013 Som sagt så er det ikke en vibrasjonsmatte du i utgangspunktet er ute etter, men noe som stopper den løse gjenstanden fra å klirre borti noe tilstøtende. Kan være så heldig at du tilfeldigvis stopper klirringen med det, men det vil oftes være en ren tilfeldighet. Sikker på at det ikke er elementene som bånner a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X5_Power Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2013 Hmm okey skal ta av dørtrekket igjenn og se om jeg klare å finne noe. Hehe nei så mye bass har jeg ikke at høyttaleren bånne seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet Februar 19, 2013 Share Skrevet Februar 19, 2013 Har ikke noe med hvor mye bass du har, er snakk om hvor mye effekt de får og hvordan delefrekvensen er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X5_Power Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2013 Hmm okey men jeg har hatt av dørtrekket og spelt og sett at eg ikke bånne høytallerene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet Februar 19, 2013 Share Skrevet Februar 19, 2013 Jammen det er jo bra! For det slutter å skrangle når du tar av dørtrekket og spiller opp like høyt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X5_Power Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2013 Stemme d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå