HenningE39 Skrevet Februar 18, 2013 Share Skrevet Februar 18, 2013 Heisann! i oktober 2012 oppgraderte jeg fra en sliten 93' e34 520i til en ( i min mening ) godt velholdt 523i e39. Motoren er noe oppgradert med filter og den slags, har også fått en elektronisk oppgradering så ligger på en rundt 200 hk, spenner helt greit fra seg for mitt bruk. Jeg er helt forelsket i bilen og lyden fra effektanlegget ( usikker på type ). Men det er ett lite problem jeg har som jeg lurte på om noen her inne kunne hjelpe meg med da jeg har sett nivået på kompetansen her inne er ganske høy. Av og til begynner bilen å lage en ganske high pitch kvitre lyd, tidligere eier mente at det kunne være et lager inni dynamoen. skal nevnes at alt av ledehjul og lignende er helt nytt. veldig åpen for innspill. både for forslag på ting jeg kan gjøre på bilen og hva dere mener det kan være som lager ulyden. Slenger med et bilde med sommerfelger på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskj Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 Jeg som har E39 selv skulle egentlig kunne svart deg på det, men jeg har desverre ingen peiling. Men jeg vil iallfall si at hvit E39 var kjempe lekkert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 Høres ut som at du har problemer med dynamostøy som kommer gjennom høytalerne. Kan fort skje hvis du har oppgradert anlegget i bilen. Men er ikke vanskeligere å fikse enn å flytte signal kabelen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenningE39 Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2013 Tusen takk for det Andreas. Men lyden kommer ikke gjennom høyttalerne. Må ha nede vinduet eller gå ut av bilen for å høre det så lurer veldig på hva det kan være Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenningE39 Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2013 Lurer også på om noen vet hvor jeg kan få tak i noen rimelige m5 speil til den. Tenkte å kjøre svarte speil siden det er svart tak. Åpen for innspill på oppgraderinger:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 Sånne lyder kan være så mangt og er nesten umulig å tippe uten å ha hørt den her hjemme ifra sofaen . Et filmklipp av god kvalitet som fremhever lyden korrekt er nokk tingen. Ser ut som du har skaffa deg en fin fin bil ihvertfall . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenningE39 Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2013 Takk for det. Skal prøve å få til et klipp å se hvordan det blir. Setter utrolig stor pris på innspillene deres. Misunner kompetansenivået på bil her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenningE39 Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2013 Fikk til et klipp. Lyden er ikke så høy som på klippet. Må bare sies at lyden fra effektanlegget var for høy for kamraet mitt så det høres ikke så bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenningE39 Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2013 Skal legge det inn om 10 min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenningE39 Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2013 Fikk ikke til noe video her , så får bli en Youtube link Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 kan hørtes ut som ett reimhjulslager kanskje ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 Skjekk vannpumpelager og dynamo. Dette gjør du ved å ta tar i hjulet å dra det opp og ned, og litt inn og ut. Hvis det er slakk er det mest sansynlig et lager som er gåent. Kan også bare høres ut som om noe trenger smøring, så du kan også prøve å smøre opp disse lagrene hvis det er åpne lager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskj Skrevet Februar 22, 2013 Share Skrevet Februar 22, 2013 Har du et bilde av rompen på god'bilen eller ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenningE39 Skrevet Februar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2013 kan ta et når jeg kommer hjem fra jobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenningE39 Skrevet Februar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2013 Tusen takk for innspill. Settes stor pris på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå