Gå til innhold

1991 BMW E34 520i Ingen varmluft når bilen er i bevegelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Muligens litt klønete formulert emnetekst, men det får være.

Har et lite problem med min 1991 520i! Når bilen går på tomgang og står stille fungerer varmeanlegget som det skal, det kommer varmluft hvis du har skrudd det på og det kommer kaldluft når du har det på. Så kommer problemet. Når man begynner å kjøre blir luften fra klimaanlegget gradvis kaldere til den er helt kald. Har sjekket litt og har sjekket at det er nok frostvæske, varmeventilene virker (de er forøvrig nye i følge forrige eier), ingen lekkasjer noe sted, alle sikringer er på plass osv..

Noen som har en idé om hva det kan være? Kan det være pumpa som er under varmeventilene? Noen god måte å få testet det på?

Har også fått satt i kontakten som går til varmeventilene som forrige eier sikkert hadde glemt å sette i etter han byttet varmeventiler, men det utgjorde ingen forskjell.. :?

En ting til! Når jeg sjekket sikringsboksen så jeg at det mangler 4 sikringer, 2 av dem står oppført i lokket som FREI (Free) og de to andre som Zusatzwasserpumpe (Auxiliary water pump) og Zusatzlüfter (Additional fan). Syns det var litt merkelig at det ikke var sikringer på de 2 siste, men det er heller ikke lagt opp kontakter til å sette sikringene i, bare 2 tomme plasser.. noen som kan hjelpe meg? [-o<

På forhånd takk! :)

Skrevet
Så kommer problemet. Når man begynner å kjøre blir luften fra klimaanlegget gradvis kaldere til den er helt kald.

Beklager skrivefeilen, gikk litt fort i svingene med emneteksten der ser jeg.

Problemet er det som står sitert over, altså ingen VARMluft når bilen står stille! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...