kevin1982 Skrevet Februar 19, 2013 Skrevet Februar 19, 2013 Jeg har fått tak i noen X5 felger. de er 10x19 ET45 bak og 9x19 ET48 forand. jeg har tenkt meg noen spacere på dem. og jeg har pr i dag 8,5x19 og 9,5x19 ET20. så tenkte jeg at hvis jeg sette på 25mm spacer bak og 30mm forand. for å få mest mulig lik orginal som er ET20, men vil ikke dette gå i hjulbuen pga felgene er jo 5mm breiere enn det jeg har nå??? for jeg tenker at X5 felgene er 5mm breiere enn det jeg har nå. så da må jeg også gå ned på spacerene også til 20mm forand og 25mm bak. eller tenker jeg helt feil nå? Er det noen her som har litt mer greie på dette enn meg, som kan hjelpe meg med dette?
D.Toft Skrevet Februar 19, 2013 Skrevet Februar 19, 2013 hva med å sette på felgene og måle hvor mye du vil ha?
yngve_bmw Skrevet Februar 19, 2013 Skrevet Februar 19, 2013 hva med å sette på felgene og måle hvor mye du vil ha? +1
kevin1982 Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Skrevet Februar 19, 2013 fordi med en felg som har 48 innpress. passer ikke på en bilen med innpress med 20. pga demper og fjører står i veien. og veldig tundvid og stå bak der med skyvelær etc og prøve å måle seg fram. derfor jeg lurte på om noen som har litt mer erfaring enn med her...
yngve_bmw Skrevet Februar 19, 2013 Skrevet Februar 19, 2013 En nyttig fakta som kan gjøre mattestykket enklere er at det skal være min 20 mm fra dekk til hjulbue med standardoppsett. Er EU-regler for nybiler med tanke på snøkjetting, så med mindre du har planer om å sette kjetting på så skal du i teorien ha litt å gå på mot hjulbuen
kevin1982 Skrevet Februar 20, 2013 Forfatter Skrevet Februar 20, 2013 En nyttig fakta som kan gjøre mattestykket enklere er at det skal være min 20 mm fra dekk til hjulbue med standardoppsett. Er EU-regler for nybiler med tanke på snøkjetting, så med mindre du har planer om å sette kjetting på så skal du i teorien ha litt å gå på mot hjulbuen Jeg er klar over den reglen. Men jeg har tenkt å ha de felgene som sommer felger...
Julian Sommer Skrevet Februar 20, 2013 Skrevet Februar 20, 2013 30mm spacer foran og 25mm bak blir passende her. Denne spacingen vil føre til et innpress som, i forhold til bredden på felgen og innpresset, vil tilsvare omtrent Rondell d58 sitt innpress. Og de sitter jo som hånd i hanske på 5-serie. Legger ved bilde av en av mine tidlige 5'ere med Rondell d58 uten spacere: Og 18" på e34 tilsvarer jo liksom 19" på E39, så dette blir meget bra
yngve_bmw Skrevet Februar 20, 2013 Skrevet Februar 20, 2013 En nyttig fakta som kan gjøre mattestykket enklere er at det skal være min 20 mm fra dekk til hjulbue med standardoppsett. Er EU-regler for nybiler med tanke på snøkjetting, så med mindre du har planer om å sette kjetting på så skal du i teorien ha litt å gå på mot hjulbuen Jeg er klar over den reglen. Men jeg har tenkt å ha de felgene som sommer felger... Ja, poenget mitt var ikke at du skulle følge reglen, ville bare påbeke at det er litt å gå på mot hjulbuen
D.Toft Skrevet Februar 20, 2013 Skrevet Februar 20, 2013 da tar du av hjulet, legger på noe beint på navet, feks ett vater, så måler du inn til demper og ut til hjulbue.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå