Gå til innhold

Overhalt ASC/ABS modul - fremdeles ingen kontakt med enheten

N.E.W.
 Share

Anbefalte innlegg

For en stund siden begynet ASC/ABS lampene å lyse innimellom på min-99 Z3 Coupe før de etter noen uker begynte å lyse konstant. Fikk tatt diagnose, men fikk ikke kontakt med styreenheten. Kjøpte så en brukt enhet fra en -99 328 - samme "varenummer", tok ny diagnose, fikk såvidt litt kontakt, før også denne nektet å "gi lyd fra seg". Sendte så den orginale styreenheten til et firma i Sverige som overhaler disse enhetene. De fant feil i min, og fikk dette fikset. Dro så til BMW verksted, fikk denne montert, og hva skjer? Ingen kontekt med min orginale og overhalte styreenhet. Så hva gjør jeg nå - setter den inn på dyrt verksted igjen for å ta feilsøk på ledningsnettet, som sikkert ikke er noen liten jobb, eller kjøper ny styreenhet (svindyr) og får denne programmert fra bunnen av (også svindyrt)? Er jo kjipt å kjøpe ny styreenhet for så å finne ut at det evt er brudd i en eller annen ledning....og derfor ingen kontakt.

Beste hadde jo vært om noen hadde en identisk bil, hvor man kunne testet dennes styreenhet i min - da kunne man i hvertfall utelukket om det er selve styreenheten....

Må få dette fikset veldig snart da bilen ikke blir EU godkjent så lenge ABS/ASC ikke virker....

Noen som har vært borti lignende? Eller har noen gode råd å komme med?

På forhånd takk.

Mvh

N.E.W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...