N.E.W. Skrevet Februar 20, 2013 Share Skrevet Februar 20, 2013 For en stund siden begynet ASC/ABS lampene å lyse innimellom på min-99 Z3 Coupe før de etter noen uker begynte å lyse konstant. Fikk tatt diagnose, men fikk ikke kontakt med styreenheten. Kjøpte så en brukt enhet fra en -99 328 - samme "varenummer", tok ny diagnose, fikk såvidt litt kontakt, før også denne nektet å "gi lyd fra seg". Sendte så den orginale styreenheten til et firma i Sverige som overhaler disse enhetene. De fant feil i min, og fikk dette fikset. Dro så til BMW verksted, fikk denne montert, og hva skjer? Ingen kontekt med min orginale og overhalte styreenhet. Så hva gjør jeg nå - setter den inn på dyrt verksted igjen for å ta feilsøk på ledningsnettet, som sikkert ikke er noen liten jobb, eller kjøper ny styreenhet (svindyr) og får denne programmert fra bunnen av (også svindyrt)? Er jo kjipt å kjøpe ny styreenhet for så å finne ut at det evt er brudd i en eller annen ledning....og derfor ingen kontakt. Beste hadde jo vært om noen hadde en identisk bil, hvor man kunne testet dennes styreenhet i min - da kunne man i hvertfall utelukket om det er selve styreenheten.... Må få dette fikset veldig snart da bilen ikke blir EU godkjent så lenge ABS/ASC ikke virker.... Noen som har vært borti lignende? Eller har noen gode råd å komme med? På forhånd takk. Mvh N.E.W. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaWeRiCk Skrevet Juli 19, 2013 Share Skrevet Juli 19, 2013 Hei har du funnet løsning på problemet ? Har samme problem på min bil. Får ingen kontakt med ABS/ASC når jeg tar diagnose. Tips : ABS lys i display er ikke 2 er feil på EU kontroll http://www.tv2.no/underholdning/broom/s ... 66982.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwDieselPower Skrevet Juli 19, 2013 Share Skrevet Juli 19, 2013 Varsellamper som lyser i instrumentpanelet er 2er feil dessverre. Spessielt de som vasler om feil på airbag, abs og lignende da det går ut over sikkerheten viss disse ikke fungerer. ALLE biler som er levert med airbag, abs og lignende SKAL ha fungerende systemer for å bli eu-ok:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå