Applebee Skrevet Februar 24, 2013 Skrevet Februar 24, 2013 Hei! Har akkurat fått montert el-vindu i e34'en min (520, 1992). Relativt simpel jobb siden det meste av ledningsnett allerede lå klart. I går testet vi vinduene for første gang, og vinduene fungerer helt normalt når man heiser de ned, men når man skal heise de opp, så går de i litt over 1 sekund, før de stopper. Da må man slippe knappen, og trykke pånytt. Det er antageligvis ikke et problem med motorene, siden problemet er på begge sidene og hvis man kobler ut motorene kan man ennå høre relêet i baksete lage en "klikkelyd" etter et sekund ca. Fikk lånt en relêmodul for å se om det var den som var gåen, men problemet var akkurat likt. Hvis det ikke er helt klart hva problemet er, så filmet jeg det:
kje Skrevet Februar 24, 2013 Skrevet Februar 24, 2013 Prøv en grunnmodul fra en bil med original vindusheis.
Applebee Skrevet April 8, 2013 Forfatter Skrevet April 8, 2013 Nå har jeg testet tre forskjellige moduler, der en var fra en bil med orginale el-vindu. Problemet løste seg dessverre ikke, kan det være bryteren?
Applebee Skrevet April 29, 2013 Forfatter Skrevet April 29, 2013 Ny bryter testet. Ingen endring, vinduene oppfører seg på akkurat samme måte. Hadde egentlig vanskelig for å tro at det var den, men siden det ikke har vært noe annet var det verdt et forsøk. Hva faen kan problemet være?
PerErik Skrevet Mai 2, 2013 Skrevet Mai 2, 2013 er en bryter som sitter på mekanismen som skal stoppe vinduet når det er på topp:-)
Applebee Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Skrevet Mai 22, 2013 Problemet er der selv om jeg kobler ut vindusheisene. Jeg trykker ned bryteren, hører "klikk" i releêt baki, også går det kanskje 1 sekund før det sier "klikk" igjen uten at jeg har sluppet knappen. Og det gjelder begge sidene.. Edit: regner med at den mekanismen sitter på heisen\motoren. Og da kan det ikke være den som er problemet, eller?
kje Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 Har du montert mikrobryterene som skal stoppe vinduet på topp? Det kan tenkes at vinduet ikke vil gå normalt opp dersom disse skulle være defekt (eller ikke til stede).
carburetion Skrevet Mai 23, 2013 Skrevet Mai 23, 2013 Har samme problemet, (e32 740) Men eg har bare feil på førervinduet. Det er ikkje microbryter på vindu i topp posisjon. (Ikkje på min jallefal) Men det står ein microbryter som måler bunnposisjon. Prøvde å overstyre vinduet via carsoft-diagnose, og då virka vinduet som det skal. Men når eg trykker på knappen inni bilen, så går vinduet punktvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå