Mexos Skrevet Februar 24, 2013 Skrevet Februar 24, 2013 Sliter med at eksosanlegget mitt går skjevt bakover. Det tar delvis i gulvet på venstre side, noe som naturlig lager en irriterende lyd i karosseriet. Eksosopphenget er på plass som det skal, så klør meg litt i hodet om hva som kan være årsaken. Det er originalt grenrør på bilen og katalysator, med simons eksosanlegg fra kat og bakover. Skjevheten ligger på katalysatoren. Jeg hadde delvis samme problem på min forrige IS og lurer på om noen andre har vært borti lignende? Hadde bilen ikke på Svensen Eksos og de mente katalysatoren hadde slått seg skjev og at den derfor måtte byttes, men jeg finner ingen skader på røret så forstår ikke helt hvordan dette kan ha skjedd? Kan heller ikke huske å ha tatt ned i noe, og ser for meg at det må bli en god smell om en skal klare å slå skjevt noe slikt. Er det noen plass jeg kan justere vinklingen på eksosanlegget som jeg ikke har tenkt på? Har sett over motorfestene og festene til girkassa, og de er hele. Festet fra girkassa og til eksosanlegget er også justert så langt til høyre som mulig.
Mr.Goodisland Skrevet Februar 25, 2013 Skrevet Februar 25, 2013 Eg hadde same problemet sjølv, og fekk feil på dette på EU kontroll. Eg hadde orinalt anlegg. Då løyste eg muttrane i flensen mellom katalysator og manifold og fekk hjelp til å vri anlegget et par grader før eg stramma mutterane igjen. Og då forsvant lyden heilt
Mexos Skrevet Februar 25, 2013 Forfatter Skrevet Februar 25, 2013 Takk for tipset. Prøvde dette såvidt alene i går, men får nok be med en venn som kan vri mens jeg løsner, håper dette løser problemet Utrolig irriterende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå